"כמו בערים אחרות"

עיריית בני ברק: זו הסיבה שלא ננציח את החיילים החרדים

הבקשה לקרוא רחובות בבני ברק על שמם של יוסף כהן ויובל מור יוסף, חיילי 'נצח יהודה' שנהרגו בפיגוע הירי האחרון, נדחתה בידי הנהלת העיר - שכעת מנמקת את הצעד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יוסף ויובל הי"ד (צילום: מתוך פייסבוק)

חבר עיריית בני ברק מטעם הליכוד פנה לאחרונה להנהלת העירייה בראשות אברהם רובינשטיין בהצעה לקרוא שם של רחוב בעיר החרדית על שמם של חיילי 'נצח יהודה' שנהרגו לאחרונה בפיגוע - אך הצעתו נדחתה. כעת מגיע ההסבר מטעם העירייה.

כזכור, ביום חמישי האחרון ירה מחבל למוות יוסף כהן ויובל מור יוסף המשרתים ב'נצח יהודה' ("הנח"ל החרדי"), בפיגוע הירי ליד גבעת אסף.

העבודה כי מדובר בגדוד הנחשב לחרדי, הובילה את חבר מועצת העיר בני ברק יעקב וידר (הליכוד) להעלות את ההצעה להנציח את זכרם של החיילים על ידי קריאת רחוב אחד או שניים על שמם.

האם נפרדת מבנה הקדוש הי"ד (צילום: אהרן רבינוביץ, הארץ)

העירייה, שכאמור דחתה את הצעתו, מפרסמת היום הודעה בענין, בה נאמר: "הנצחת זכרם של חיילי צה"ל הי"ד, שנפלו באחת מהמערכות, או נרצחו בידי טרוריסטים חסרי צלם אנוש, היא פעולה ברוכה וחיונית, ולצורך זה ישנם שני רחובות בבני ברק, "הלוחמים" ו"גיבורי ישראל" שנקבעו עלשמם, וכמו כן קיימת אנדרטה במעלה רחוב מיימון שבה נחרטו שמותיהם של כ-400 תושבים שנהרגו בקרבות שונים".

"בכל המקומות בארץ אין רחובות הנקראים בנפרד על שמם של כל החיילים תושבי אותן ערים שנרצחו במלחמות או במתקפות טרור, שכן בעיר בה נפלו מאות או אלפי חיילים לא ניתן לקרוא רחוב על שמו של כל אחד מהנרצחים הי"ד, אלא ישנם לצורך זה אתרי הנצחה כלליים או אנדרטאות - וכך גם בבני ברק".

וידר (צילום: דוברות הליכוד)

לדברי דובר העירייה ומזכירה, אברהם טננבוים, "בנוסף לכך, המדובר בכ-400 חיילים שנפלו על משמרתם בעת היותם תושבי העיר, ואילו שני החיילים שהוזכרו בהצעתו של חבר מועצת העיריה, אחד מהם מעולם לא התגורר בבני ברק, ואחד היה בעבר תושב העיר ואילו בעת נפילתו הוא רשום כתושב העיר בית שמש".

"משום כך, ברור שאין מקום להנציח שמם של חיילים שאינם תושבי העיר, כאשר מאות חיילים שנפלו בעת היותם תושביה לא מונצחים כל אחד בנפרד, וכבערים אחרות, אלא כללית בשני רחובות ובאנדרטת זיכרון".

יצוין, כי שמו של החייל החרדי יוסף כהן הי"ד אולי כן יונצח בנפרד. "אשר להנצחה באנדרטה של אחד משני החיילים שאינו תושב העיר, אך יליד העיר", כותב דובר העירייה, "הנושא ייבדק עם ההנהלה הארצית של ארגון 'יד לבנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר