סוכלה גניבתם של 150 כבשים מכפר צבי

בלשי משמר הגבול של משטרת ישראל סיכלו הלילה גניבת ענק של כ-150 כבשים מכפר צבי (סיטרין) שבחוף הכרמל עם מעצרם של 6 חשודים "על חם" כשהכבשים בידיהם (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

הלילה, בפעילות ממוקדת של משטרת ישראל נגד חוליית גנבי בקר וצאן, פעלו כוחות סמויים וגלויים של מג"ב וביניהם כוחות "מרכז הבינה" ובסיוע היחידה האווירית של משטרת ישראל. הכוחות שפעלו הן במישור המודיעיני והן במישור המבצעי התחקו אחר מספר חשודים שגנבו כ- 150 כבשים מדיר בכפר צבי(סיטרין) שבצפון הארץ, גניבה שחיסלה למעשה את כל הדיר.

"מדובר באחת התפיסות הגדולות של צאן בשנים האחרונות ומעצרה של החולייה, זו בשורה גדולה לחקלאים ומכה קשה לעברייני הפשיעה החקלאית בישראל." אמר מפקד הפעילות והוסיף "תקופה ארוכה מאוד לא נחשפנו לחולייה מאורגנת ברמה כזו, חולייה שעל פי החשד עסקה בגניבת בקר וצאן".

את הגניבה ביצעו עם משאית ששימשה אותם ככל הנראה בהובלת הכבשים מהדיר בכפר צבי אל דיר באום אל-פחם אליו ככל הנראה העבירו את הכבשים.

לאחר שביצעו הובלה אחת ובעיצומה של ההובלה השנייה, פשטו הכוחות על מספר מוקדים וביניהם בסמוך לצומת פוריידיס שם עצרו את המשאית שהועמסה על פי החשד בכבשים הגנובים ושהייתה בדרכה לאום אל-פחם. על המשאית נמצאו כ- 79 כבשים מתוכם 3 ללא רוח חיים, כתוצאה מהתנאים הקשים בהם הובלו.

בנוסף, נתפסו בפעילות עוד 2 רכבים, ששימשו על פי החשד את חברי החולייה.

בסריקות שביצעו הכוחות באום אל-פחם, אותר הדיר אליו ככל הנראה הובילו את הכבשים ובו נמצאו 71 כבשים החשודים כגנובים מכפר צבי. הכוחות אף הופתעו לגלות 2 טלאים שזה עתה נולדו.

במהלך הפעילות נעצרו 6 חשודים בשנות ה-20 וה-40 לחייהם, תושבי הפזורה הבדואית בדרום וכפר קרע שהועברו לחקירה במשמר הגבול והיום יובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בטבריה.

כל הכבשים שנגנבו, לרבות 2 הטלאים שנולדו במהלך הגניבה הוחזרו לחקלאי.

במשמר הגבול/משטרת ישראל מתגאים בירידה של כ-14% במספר התיקים שנפתחו מתחילת השנה בתחומי הפשיעה החקלאית ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר הירידות המשמעותיות ביותר הן בתחום גניבת הבקר והצאן, שם נרשמת ירידה של 51% במספר האירועים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לדברי המשטרה, מדובר בירידות שהן תוצאה בראש ובראשונה של פעילויות מן הסוג הזה בהן, על פי החשד, מצליחים הכוחות לעצור חוליות מאורגנות שפועלות בכל הארץ לגניבת בקר וצאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר