הבלדה המרגשת במיוחד של אהרן רזאל

סינגל נוסף בדרך לאלבום חדש, 12 במספר, עבור הזמר והיוצר אהרן רזאל. "הבלדה לחוזר" - שיר על קירוב, שידוך ויד ה' בלחנו וכתיבתו של רזאל. הפקה מוזיקלית: אייל מזיג (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: אוהד רומנו)

מאחורי הסינגל השני של האלבום החדש מסתתר סיפור מרגש, חוצה מדינות, תקופות, תחושות ורגשות.

בשנים האחרונות קבע אהרן את מושבו בכולל של מדרשת זיו, מדרשה לבעלי תשובה בשכונת שערי חסד הוותיקה. עולמם של בעלי התשובה מיוחד, עשיר ורבגוני ומאחורי כל תלמיד יש עבר מרתק, סיפור מיוחד כיצד התגלגל לעולם היהדות וסיפורי השגחה מופלאים על יד ה' המחכה לבניו ובנותיו שישובו הביתה.

הסינגל החדש 'הבלדה לחוזר', מדבר על בחור ובחורה ישראלים. דפנה ועמית, לא שומרי מצוות בשלב הזה של חייהם, שהכירו בתזמורת הנוער של התנועה הקיבוצית. אחרי הצבא הם נפרדו, אולי קצת בגלל מסע חיפוש רוחני של הבחור שעבר במזרח, בנפאל ולבסוף גם במדרשה לבעלי תשובה בירושלים.

"תמיד ראיתי שהעבר שלו לא מרפה ממנו", מספר אהרן רזאל. "כשהתחילו הרבנים והחברים לחפש לו שידוך, המצב היה 'קצת תקוע'. בה בעת, בלי שהם יודעים האחד על התקרבות ליהדות של זולתו, החלה דפנה להתעניין ביהדות. עמית, שיושב ולומד, לא מבין את משמעות המונח 'שידוך', ולא מודע למהפך בחייה של דפנה, גם כשהרבנים שלו מציעים לו להיפגש עם קיבוצניקית מהצפון שזה עתה הגיעה למדרשה...".

"זכיתי לשיר להם מתחת לחופה", מגלה אהרן, "בין הדמעות שירדו לי (ולכולם) נוצר השיר הזה...".

אהרן רזאל, אחד היוצרים והמוזיקאים הפוריים ומיוחדים במוזיקה היהודית, בדרך לאלבומו השניים עשר, לראשונה בהפקת אייל מזיג. האלבום החדש נכתב מתוך מחשבה של קירוב כל מי שרק שמע על עושר התוכן ביהדות, אולי נתקל במעט מהאוצר הגדול ואוהד את המוסר והערכים היהודיים, גם אם לא זכה להעמיק בש"ס ופוסקים.

הסגנון המוזיקלי של רזאל מהווה שתי וערב של בלוז, ג'אז, רוק והמון נשמה. את ההשראה לכתיבה הוא שואב ממקורות יהודיים, מחייו ומסביבתו, כתיבה אישית שמנסה ומצליחה לבטא את אשר על ליבו בכל הקשור לאמונה ולמהות החיים.

רזאל הוא ללא ספק אחד מהבולטים בפס הקול של המוזיקה היהודית המקורית והשיר החדש מוכיח שוב לשמחת חובבי המוזיקה היהודית שלרזאל יש עוד הרבה מה לתת וליצור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר