תסייר במנהרות

משלחת רוסית בכירה מגיעה לביקור בישראל

לאחר תקופת מתיחות בין מוסקבה לירושלים, סימנים להתחממות יחסים בין שתי המדינות עם משלחת רוסית בכירה במיוחד שמגיעה לביקור בירושלים ובגבול הצפון (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

משלחת רוסית בכירה תגיע היום (רביעי) לבקר בישראל כחלק מהתחממות היחסים בין המדינות לאחר תקופת מתיחות עם הפלת המטוס הרוסי בידי הסורים וההאשמות כנגד ישראל בנושא.

המשלחת המיוחדת של ועדות ההגנה והחוץ של הסנאט הרוסי שבראשה עומדים יו"ר ועדת יחסי החוץ בבית העליון של הפרלמנט הרוסי, קונסטנטין קוסצ'ב, ויו"ר ועדת ההגנה, ויקטור בונדר, תיפגש עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

ביקורה של המשלחת בישראל נשמר עד עתה בחשאי. מבחינת ישראל מדובר בביקור רגיש מאוד על רקע המתיחות בין שתי המדינות מאז הפלת המטוס ומשום כך הביקור תוכנן בקפידה ובחשאיות. משלחות ישראליות בכירות המשולבות בבכירי צה"ל כבר ביקרו כמה פעמים במוסקבה כדי לעדכן את הרוסים בתוצאות התחקיר ובפרטי מבצע 'מגן צפוני'.

על פי הדיווח ב-ynet, מחר צפויה המשלחת הרוסית לסייר בגבול הצפון ולצפות בין היתר במנהרות חיזבאללה שנחשפו על ידי צה"ל. בנוסף, צפויים חברי המשלחת להיפגש עם חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לדיון חסוי על המצב הביטחוני וכן לקיים פגישות עם המועצה לביטחון לאומי.

סימן נוסף להתחממות היחסים הוא שרוסיה מחתה בפני ממשלת לבנון על חפירת המנהרות ודרשה כי תמנע הפרות של החלטה 1701 של מועצת הביטחון (שהתקבלה עם תום מלחמת לבנון השנייה ושבמרכזה הגבלות על התחמשות חיזבאללה ופעילותו בדרום לבנון) וכי תטפל במנהרות בהקדם מחשש להסלמה.

לבקשת ישראל וארה"ב, מועצת הביטחון תתכנס היום בניו יורק לדיון על מנהרות חיזבאללה בגבול לבנון. "כפי שצה"ל פועל בהצלחה לסיכול איום המנהרות בצפון, כך אנו פועלים באו"ם לסכל כל ניסיון להאשים את ישראל בפעילותה ההגנתית", הסביר נציג ישראל באו"ם דני דנון, "העולם מתחיל להבין כי חיזבאללה מפר את החלטה 1701 והגיע הזמן לפעול נגדו בכלים תקיפים. אנו נדרוש ממועצת הביטחון להכיר בו כארגון טרור ולהטיל עליו סנקציות שישתקו את מנגנון הטרור שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר