'מגן צפוני'

מומחה המנהרות: "זהו הישג חסר תקדים"

האם נכנסו עוד מחבלים למנהרות? כיצד צה"ל פועל והאם ישנו עדיין סיכון מהמהנהרות? סא"ל א', ראש ענף לחימה תת קרקעית בצה"ל פירט על המבצע והפעולות האחרונות (צבא)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

מבצע 'מגן צפוני' נמשך כבר מזה שבועיים ובמהלכו התגלו כבר ארבע מנהרות תקיפה של חיזבאללה שחדרו לשטח ישראל. מי שמאז תחילת המבצע מרותק לפעילות הוא סא"ל א' ראש ענף יחידת לחימה תת קרקעית בצה"ל שפרש בתדרוך תקשורתי את פרטי המבצע המותרים לפרסום.

"חשפנו ארבעה תוואים עד עתה ואנחנו עובדים על כל גבול הצפון", מצהיר סא"ל א' כשהוא מדגיש, "שללנו מחיזבאללה את היכולת המבצעית שלהם להפעיל את המנהור ההתקפי. זו פגיעה משמעותית ביכולות ההתקפיות של ארגון הטרור חיזבאללה".

סא"ל א' חושף, כי ההכנות למבצע החלו כבר לפני חצי שנה, "הקמנו פה את הענף ללוחמה תת קרקעית בפיקוד צפון לפני חצי שנה, במיוחד בשביל המבצע, כדי לייצר יכולת מבצעית שלמה לצורך מבצע 'מגן צפוני'. הענף הוא חיבור בין הנדסה מודיעין וטכנולוגיה, במטרה להביא לתוצאות המבצע שאנחנו רואים אותם עכשיו מול עינינו. יש משהו דומה גם בפיקוד דרום וכחלק מהלקחים עשו בצפון ענף גדול יותר עם יכולות יותר גדולות".

ראש ענף הלחימה התת קרקעית מסביר כי מדובר במהירות פעולה בתחום, "תוך שבועיים גילינו 4 תוואים שזה הישג חסר תקדים בלוחמה תת קרקע וזה ניתן לראות בהשוואה לדרום. זו לחימה מהירה הנדסית טכנולוגית ומודיעינית שמאפשרת לנו לפעול במספר מקומות במקביל להסיר את האיום תוך שמירה על שגרה בצפון, הכל ממשיך לעבוד כרגיל וזה בזכות שאנחנו בפיקוד צפון הגברנו את הכוחות פרשנו את מה שצריך כדי לענות על האיומים".

לשאלה האם משהו מהממצאים במנהרות הפתיעו את צה"ל הוא משיב בשלילה ואומר "שום דבר לא הפתיע אותנו, התכוננו לזה במשך זמן רב והיה לנו מידע מודיעיני רב".

המחבל נמלט, דו"צ

לשאלה האם הם נתקלו שוב במחבלים כפי שנראה בסרטון שהופץ בתחילת המבצע משיב סא"ל א', כי לא הייתה כניסה נוספת לשטח ישראל, "המנהרות נכון לעכשיו, מה שנמצא בשטחנו, מוכנות לכניסת אויב, מתוך הבנה שמי שייכנס אליהן ייפגע. עד עכשיו, חוץ מהאירוע ההוא, לא הייתה כניסה נוספת של מחבלים". סא"ל מציין כי הסרטון מראה גם פחות או יותר את גודלם הממוצע של המנהרות וצורתן.

הוא התייחס גם לדברים שנאמרו על ידי דו"צ לפיהם חיזבאללה החל לחסום מנהרות קיימות ואמר "אנחנו מבינים שהצד השני עושה פעולות כדי להסתיר את המתווים" והוסיף, כי חיזבאללה עוקב אחרי פעילות צה"ל בעניין רב.

תוואי המנהרה שנחשף היום

סא"ל א' הסביר כי כרגע כל הפעילות נעשית אך ורק בשטח ישראל, תוך מיפוי התוואי כולו ומתוך חשיבה והפעלת אמצעים שייתנו לישראל את היכולת לראות חפירה נוספת לשטחה. לדבריו, המבצע יארך בין שבועות לחודשים, כדי לסכל לחלוטין את המנהור ההתקפי של חיזבאללה.

"המנהרות הן הפרה בוטה של הריבונות הישראלית וצה"ל לא נתן לזה לקרות. אנחנו מבינים שלבנון זו מדינה שיש לה ריבונות ואנחנו דורשים ממנה לאכוף את החלטת האו"ם 1701", אמר סא"ל א'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר