כך הם התקבלו

הכלבים הצ'כים ש"ידייקו את משימות המשטרה"

אלו הכלבים שיאפשרו לבצע את משימות המשטרה בצורה בטוחה יותר - במיגור פשיעה ובמאבק בטרור • צפו בקבלת הפנים שלהם בידי מאלפיהם, אחרי שנחתו מצ'כיה (משטרה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

28 כלבים חדשים נחתו היום (רביעי) בנתב"ג, היישר מצ'כיה, והתקבלו אל שורות המשטרה.

מדובר בכלבים חדשים מסוג מילנואה, רועה גרמני ורועה בלגי, שישולבו בעיקר בפעילות מבצעית ומודיעינית, לאיתור אמצעי לחימה, סמים וכסף, וצפויים בתום הכשרה ייחודית להשתלב בפעילות המבצעית של המשטרה במגוון משימות.

הליך המיון ובחירת הכלבים, מבין עשרות רבות, התבצע בידי משלחת מקצועית שכללה את קצין הכלבנים הארצי, כלבנים בכירים ומדריכים והווטרינרית של מדור מפעילי בעלי חיים באגף השיטור, שבחנו את כשירותם ורמת בריאותם, וכן תכונות התנהגות ייחודיות המותאמות למשימות משטרת ישראל.

יצוין, כי הצוות המשטרתי הגדיר מראש את אופי הכלבים הנדרש לו, על מנת לצמצם את הליך המיון בצ'כיה, ממאות כלבים - לעשרות בודדות, בדגש על כלבים בעלי כושר התמדה, הממשיכים בפעילות חיפוש עד מציאה, ובעלי רמת משמעת גבוהה.

כאמור, מדובר בכלבים שעברו עד כה את שלב האילוף הבסיסי וכעת יעברו הכשרה מקצועית בת חצי שנה, המתמקדת במשימות משטרתיות מיוחדות, ובסיומה הם ישולבו בפעילות המבצעית, יחד עם 260 הכלבים המשרתים בארגון.

כידוע, במשטרת ישראל משרתים כלבים במשימות שיטור, חיפוש נעדרים ולחימה בתופעת הסמים ואמצעי הלחימה הבלתי חוקיים, ומהווים מכפיל כוח משמעותי ללחימה בפשיעה החמורה ובטרור.

מדוברות המשטרה נמסר, כי "היתרונות המרכזיים בכלבים אלו, שנכנסים לשירות במשטרה לאחר מיון והכשרה, טמונה בראש ובראשונה בכישוריהם ובתכונותיהם, ובחיבור המיוחד שנוצר עם נוהג הכלב. הכלבים מאפשרים לשוטרים וללוחמים, לבצע את המשימות השונות המוטלות לפתחם בצורה אפקטיבית יותר, בטוחה יותר ומדויקת יותר, ובכך למגר פשיעה, להיאבק בטרור, להציל חיי אדם ולהעניק שירותי משטרה טובים יותר עבור אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר