"חייבים לעצור את זה"

'אני מאשים': המדינה מחלנת עשרות אלפי עולים מצרפת

"המדינה, גם בימים אלו, מעבירה על דת עשרות אלפי יהודים. חייבים לעצור את זה", במילים אלו האשים ח"כ מיכאל מלכיאלי את המדינה בחילון אלפי יהודי צרפת העולים לישראל • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: חן ליאופולד, פלאש 90. וידאו: כנסת)

ח"כ מיכאל מליכאלי (ש"ס) תקף אמש (רביעי) את הרשויות והאשים כי מדינת ישראל מחלנת עשרות אלפי יהודים העולם מצרפת. את הדברים אמר במליאת הכנסת.

בפתח דבריו אמר: "פורסם שעשרות מצבות בבית העלמין היהודי בשטרסבורג חוללו, אחד הרבנים שם בקהילה פנה לפוליטיקאים. הרבנים בצרפת הביעו מחאה על הדבר הזה . איפה ממשלת ישראל נמצאת ? ממשלת ישראל תפקידה בן היתר למחות ולחזק את הקהילה. לא יתכן שמדינת ישראל תעבור על זה לסדר היום".

"אדוני השר", הוסיף מלכיאלי: "אני רוצה לעורר את תשומת לבך לדבר שקורה בימים אלו. יש עלייה של אלפי יהודים מצרפת, והדבר הזה חוזר על עצמו שוב, אלפי יהודים עלו לפני 70 שנה ואחרי כל כך הרבה שנים אנחנו שואלים את עצמנו למה מדינת ישראל לא קלטה אותם במוסדות הדתיים? הרי הם באו משפחות דתיות?

"בימים אלו עולים אלפי יהודי צרפת ונציגים של הסוכנות, משרד הקליטה והתפוצות, לא מביאים להם אפילו את האפשרות להירשם בת"ת ובישיבות. המדינה גם בימים אלו מעבירה על דת עשרות אלפי יהודים. חייבים לעצור את זה".

כזכור, בראיון מיוחד ל"כיכר השבת", לפני כשנה, התייחס רבה של שטרסבורג, הגאון רבי אברהם וייל, לעלייה מצרפת וקרא ליהודים שלא לעלות לישראל אם הם לא מסודרים במוסדות חינוך: "אנחנו רואים משפחות שעושים עלייה וחוזרות לצרפת, וזה יותר קשה, כשאתה חוזר יש לך תחושה של ניסיון שלילי. לכן אני אומר לאנשים שאם הכל מסודר כדאי לעלות, אם לא - כדאי לחשוב מה יהיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר