הסנאטורים זועמים

מתקפה מבית על הוצאת הכוחות מסוריה: "שגיאה קשה"

שישה חברי סנאט שיגרו מכתב לנשיא דונלד טראמפ, בו הם מתבטאים כי "פעולה כזו היא מוקדמת מדי, ומדובר בטעות שגם מחזקת את דאע"ש, ואת אסד, איראן ורוסיה" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הסנאטור לינדזי גרהאם (צילום: shutterstock)

לאחר שאתמול (רביעי) נודע כי הממשל האמריקני מתעתד להסיג את כוחותיו מסוריה, והנשיא צייץ כי "הבסנו את דאע"ש בסוריה", מגיעה מתקפה מבית על טראמפ.

חברי סנאט משתי המפלגות - הדמוקרטית והרפובליקנית - ואף מקורביו של הנשיא, תקפו את המהלך והגדירו אותו "שגיאה קשה".

בן סאס, סנאטור רפובליקני נוסף, אמר: "לגנרלים של הנשיא אין מושג מאיפה ההחלטה החלשה הזאת מגיעה. המפסידים הם ישראל, הקורבנות ההומניטריים ואיסוף המודיעין האמריקני. הרבה בעלי ברית של ארה"ב ייטבחו אם הנסיגה הזאת תיושם".

כחלק ממתקפה זו פורסם הלילה (רביעי) מכתב ששלחו שישה סנאטורים, ארבעה מהם רפובליקנים ושניים דמוקרטים, מכתב לנשיא ובו קראו לו לשקול שוב את ההחלטה. "אנחנו פונים אליך, כדי להביע דאגה מהחלטתך לשקול נסיגה של הכוחות האמריקנים מסוריה".

הסנאטורים הוסיפו כי "אנחנו מאמינים שפעולה כזו היא מוקדמת מדי, ומדובר בטעות שלא רק מאיימת על שלום וביטחון ארה"ב, אלא גם מחזקת את דאע"ש, ואת אסד, איראן ורוסיה", כתבו ששת הסנאטורים: לינדזי גרהאם (הנחשב למקורבו של טראמפ), מרקו רוביו, ג'וני ארנסט, אנגוס קינג, טום קוטון וג'יאן שהין.

לדבריהם, "ארה"ב מחזיקה כעת בכוח צבאי מוגבל של 2,000 חיילים בסוריה, שמשמשים כמגן נגד תאי דאע"ש הממוקמים בצפון-מזרח סוריה. בעוד אתה מאמין שהאיום מדאע"ש נגמר, התנאים בשטח אחרים. בנוסף, הכוחות בשטח מספקים תמיכה קריטית לשותפינו הכורדים במאבק נגד דאע"ש.

"אם השותפים הכורדים שלנו יפסידו את התמיכה האמריקנית, אנחנו מסתכנים בכך שדאע"ש יחזור וירים ראש", כתבו חברי הסנאט כשהם מסכמים את המכתב: "אנחנו מבקשים ממך לשקול שנית את ההחלטה".

סגן הנשיא, מייק פנס, שוחח עם הסנאטורים ושמע מהם ביקורת קשה על המהלך, אך נראה שהממשל לא מתרשם. פקיד בממשל הגיב: "אין לנו תמיד הסכמה עם כולם בקונגרס, בכל החלטה שהנשיא מקבל. מובן שיש סנאטורים שעובדים על הנושא שנים רבות, ויש להם דעה משלהם. הדעות של הנשיא היו ידועות, ואין כאן הפתעה".

דוברת הבית הלבן שרה האקבי-סנדרס הוסיפה שארה"ב עדיין תהיה מעורבת במידה מסויימת בנעשה בסוריה, גם לאחר נסיגת הכוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר