הר חומה

התנכלות לילדים החרדים בשכונה המעורבת

תושבים בשכונת הר חומה בירושלים מתנכלים לפעילות השלוחה החרדית של המנהל הקהילתי. ח"כ מלכיאלי: "מצער לראות שעדיין יש תופעות של שנאה בירושלים" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הר חומה. ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi /Flash90)

התנכלות בשכונת הר חומה בירושלים, לפעילות שלוחה של המנהל הקהילתי בשכונה, המיועדת למגזר החרדי והדתי לאומי. גורמים בשכונה הביעו התנגדות לאירועים ולפעילות לנוער שיזמה השלוחה החרדית של המנהל בשכונה.

העיתון 'כל העיר' שדיווח לראשונה על ההתנכלות של התושבים לקיום הפעילות, הביא ציטוטים מפי פעילים בשכונה, אשר נראה כי רוח ההסתה נגד המגזר החרדי שליוותה את הבחירות לרשויות המקומיות סחפה אותם. הפעילים הביעו חשש כי הפעילות נועדה כביכול להביא לכיבוש חרדי של השכונה: "מדובר על דריסת רגל של קהילה חרדית בפעילות של המינהל הקהילתי. לא ממש ברור מדוע יש צורך בשלוחה חרדית שתפעל במינהל הר חומה", אמר אחד התושבים.

לטענת התושב: "זה תחילתו של מהלך שבהמשך ידרוש תקציבים, שיבואו על חשבון התושבים האחרים. אין בהר חומה קהילה חרדית אמיתית, אלא יש פה ניסיון לקבוע עובדות בשטח, כמו שקרה בשכונות אחרות בעיר".

בקהילת 'כאייל תערוג' דחו את הטענות על הסף, ואמרו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "יש פה צרות עין מצד גורמים שונים בהר חומה. הרי כל מי שמגיע לפעילות שאנחנו מפעילים, מנוע מלהשתתף בפעילות ובפעילויות שהמתנ"ס מציע כי התכנים והאופן שבו הם פועלים לא מתאימים למגזר החרדי. לכן, החלטנו ליזום באופן עצמאי סדרת פעילות ופעילויות שמסובסדים בעזרת תרומות ומימון פרטי. כנראה שמה שמציק לאותם גורמים בשכונה זה הביקוש הגדול לפעילות שלנו".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, תושב ירושלים וחבר לשעבר במועצת העיר, אמר ל'כיכר השבת' כי "בשבוע שבו אנו מציינים את תחילת המצור על ירושלים ובית המקדש שחרב בעוון שנאת חינם, מצער לראות שעדיין יש תופעות של שנאה בירושלים. על ירושלים להוות סמל לאחדות בין המגזרים עלינו להתאחד כלל המגזרים בירושלים נגד השנאה ונגד אלו המנסים בכוח לסכסך ולפלג בין התושבים בירושלים".

חבר מועצת עיריית ירושלים, אברהם בצלאל, אמר ל'כיכר השבת' כי "אין מקום להדרת חרדים בשנת 2018 בירושלים. כלל המגזרים בעיר צריכים לקבל את המגיע להם מתוך כבוד הדדי. גם הילדים החרדים בשכונת הר חומה יש להם זכות לפעילות ופעילות פנאי כמו כלל ילדי ירושלים אנחנו בעירייה נפעל נגד שיח הפלגנות וההסתה ובעד השלום והאחדות בירושלים".

יצוין כי בשנים האחרונות חל גידול ניכר במספרם של המשפחות החרדיות המתגוררות בשכונת הר חומה. כיום מתגוררים בשכונת הר חומה קרוב ל-1000 משפחות חרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר