לאחר מאמצים

הצלחה לחרדים - ולטראמפ: חוק ההקלות לאסירים אושר סופית

לאחר פעילות רבה ועניפה מצד קהילות יהודיות, עסקנים ורבנים, הועבר החוק שייתן הקלות מסוימות לאסירים בעבירות צווארון לבן. החוק זכה לתמיכת כל המפלגות בארה"ב (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
טראמפ ורובשקין (צילום: שאטרסטוק ובאדיבות המצלם)

לאחר פעילות רבה ועניפה מצד קהילות יהודיות, עסקנים ורבנים, הועבר החוק שהם קידמו, ואשר ייתן הקלות מסוימות לאסירים.

החוק, שהוא בעצם רפורמה, קובע קיצורי מאסר והקלות נוספות לאסירי צווארון לבן או עבירות סמים. בזמן האחרון פעלו בקהילות היהודיות לקדם את החוק, מאחר והוא ישפיע גם על יהודים רבים שבדרך כלל נמצאים בכלא על עבירות מסוג זה.

בנוסף לעובדה כי מדובר בבשורה לחרדים, יש כאן הישג גם עבור טראמפ, כאשר חוק שהוא רצה קיבל גיבוי משתי המפלגות: הדמוקרטים והרפובליקנים.

קהילות רבות פעלו לגייס כספים עבור לוביסטים שיקדמו את החוק במסדרונות בתי הנבחרים. רבנים ואדמו"רים קראו לציבור להתפלל לטובת החוק והדברים הניבו פרי.

בשבוע האחרון עבר החוק שתי הצבעות מוצלחות בסנאט ואחת בקונגרס, ולכשהגיע לשולחנו של הנשיא טראמפ הוא אושר סופית.

פרשנים בארה"ב הצביעו בהערכה על התמיכה חוצת המגזרים, המפלגות והדתות לה זכה החוק, זאת למרות המחלוקות החריפות בפוליטיקה האמריקנית.

"זהו הישג דו-מפלגתי נהדר עבור כולם", צייץ הנשיא טראמפ בדקות שלאחר אישור החוק. לדבריו, "כששתי המפלגות עובדות יחד, אנו יכולים להגן יותר על המדינה שלנו. דבר נפלא עבור ארה"ב".

כזכור, לפני שנה החליט הנשיא טראמפ על שחרורו של שלום רובשקין מהכלא שם ישב על עבירות צווארון לבן, דבר שהביא לנשיא האמריקני אהדה עצומה ברחוב החרדי בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר