זוג בריטי החשוד בהטסת רחפנים נעצר

הזוג נעצר לאחר שלמעלה מ-1000 טיסות בוטלו או עוכבו בשדה התעופה הגדול גטוויק. קרוביהם מכחישים אך מאז המעצר הפסיקו הרחפנים לטוס ליד שדה התעופה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך פייסבוק)

מחאה או סתם ילדותיות? בליל שבת עצרה המשטרה הבריטית זוג שעל פי החשד הפעילו רחפנים באזור שדה התעופה גטוויק בניגוד לחוק ושיתקו אותו במשך שעות ארוכות כשהם מביאים לעיכובם של 1000 טיסות.

זהותם של השניים נחשפה אף היא: פול גייט, בן 47, ואשתו איליין קירק, בת 54, תושבי קרוולי, עיר השוכנת כשמונה קילומטרים מנמל התעופה. המוטיב האפשרי למעשה, הוא המחאה של תושבי העיר כנגד התכניות להרחבת שדה התעופה והחשש שהרעש של המטוסים יחמיר ויפגע בעיר.

מכריו ושכניו טוענים, כי החשדות נגדו מופרכים וכי מדובר באדם שגרתי ולא אחד שיעשה מעשים כאלו. מעסיקו של גייט אף טען כי הוא היה בעבודה באותה עת "הוא איש משפחה מהימן שעובד אצלי כבר 17 שנה ומעולם לא עשה לי בעיות", טען.

למרות הטענות של מכרי המשפחה, "באורח פלא" מאז מעצרם של בני הזוג נעלמו הרחפנים מהאזור מה שמגדיל את החשד כי הם אכן קשורים למעשה.

שכנה של פול גאייט סיפרה ל"דיילי מייל" כי ראתה אותו מדי פעם מטיס רחפן קטן. לעמוד הפייסבוק שלו העלה בעבר גייט תמונה של מסוק קטן הנשלט בשלט רחוק. שכן אחר סיפר כי הוא נהג מידי פעם לשחק ברכבים על שלט או רחפנים קטנים אך לא בשנה האחרונה.

תמונת הרחפן שהעלה גייט לדף הפייסבוק שלו

כאמור, בקרוולי התעוררה בשנים האחרונות מחאה על כוונה להרחיב את נמל התעופה גטוויק, אבל השכן סיפר כי לא שמע מעולם את גייט מדבר על גטוויק או מתלונן על רעש המטוסים.

נמל התעופה גטוויק הוא השני העמוס ביותר בבריטניה – רק הית'רו הלונדוני עמוס ממנו. אף שהנמל החל לחזור לפעילות רגילה, הרשויות עדיין מייעצות לנוסעים לבדוק את מצב הטיסות שם לפני היציאה לנמל התעופה כשעל פי ההערכות מעל ל-140 אלף בני אדם ניזוקו מביטול ועיכוב הטיסות בנמל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר