טראמפ מרגיע: הנסיגה מסוריה תהיה "איטית ומתואמת"

בניסיון להשקיט את הרוחות הזועפים בארה"ב ומחוצה לה, מנסה הנשיא דונלד טראמפ להסביר כי אין מדובר במהלך נמהר וחסר אחריות, וכי שוחח עם נשיא טורקיה בעניין (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
טראמפ וארדואן (צילום: shutterstock)

טראמפ צייץ היום (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו, כי קיים מוקדם יותר "שיחה ארוכה ופורה" עם נשיא טורקיה ארדואן באשר לנסיגת הכוחות האמריקניים מסוריה.

"שוחחנו על דאע"ש, על מעורבות שתי המדינות בסוריה, ועל הנסיגה האיטית והמתואמת מאד של הכוחות האמריקניים מהאזור. אחרי שנים רבות, הם חוזרים הביתה", צייץ הנשיא.

במילים 'איטית ומתואמת מאד', מנסה הנשיא ככל הנראה לשדר מסרים מרגיעים אל מול קולות המחאה שהושמעו כנגד ההחלטה על הוצאת הכוחות האמריקנים מסוריה.

את הדברים צייץ טראמפ בהקשר למינוי חדש במשרד ההגנה האמריקני. פטריק שנהאן ששימש עד כה כסגנו של שר ההגנה, ג'יימס מאטיס, ימלא את מקומו של זה האחרון שיפרוש בשבועות הקרובים לאחר שהתגלעו בינו ובין הנשיא חילוקי דעות בין היתר בשל ההחלטה לסגת מסוריה.

עיקר הדאגה בארה"ב ובקהילה הבינלאומית, הייתה מפני הואקום שייוצר בסוריה מלאת הקרבות עם עזיבת הכוחות. לאחר הפגישה בין שני המנהיגים, מסרו מלשכתו של ארדואן, כי טראמפ וארדואן סיכמו לשתף פעולה בזירה הצבאית ובזירה הדיפלומטית בכדי למנוע החרפה במצב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר