אנטישמיות בצרפת

פריז: ניצולת שואה הותקפה מילולית ברכבת

ניצולת שואה קשישה הוטרדה ברכבת התחתית הפריזאית על ידי מפגיני 'האפודים הצהובים' שהצדיעו מולה בתנועה אנטישמית והשמיעו מולה אמירות אנטישמיות (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בישראל יש שמחבקים את מחאת ה"אפודים הצהובים" הצרפתית תוך התעלמות מהתנהגותם הברברית והאלימה במיוחד של המפגינים שבזזו מאות חנויות וגרמו נזקים לרכבים חונים. כעת מתפרסם בצרפת גם צד אפל נוסף של התנהגות חלקם - אנטישמיות כנגד אישה יהודיה ניצולת שואה.

על פי הדיווח בעיתון הצרפתי 20 Minutes, שלושה פעילים ממחאת האפודים הצהובים בצרפת תקפו מילולית אישה יהודייה במטרו בפריז במוצאי שבת. הדיווח נוצר על ידי הכתב שנכח במקום בעצמו וראה את האירוע אם כי כמו כל הנוכחים בחר שלא להתערב ולהגן על האישה.

לפי הדיווח, הפעילים שהיו על הרכבת התחתית שרו שירי גנאי לנשיא עמנואל מקרון וביצעו את התנועה האנטישמית "קנל" שמשמשת את האנטישמים כתחליף למועל יד. האישה קמה ממקומה וביקשה מהם לחדול מההצדעה, תוך שהיא אמרה להם: "אני יהודייה שנלקחה בזמן מלחמת העולם השנייה לאושוויץ. אני מבקשת מכם להפסיק עם התנועה".

העיתונאי טיבו שווילאר שכאמור היה בקרון דיווח כי הם צחקו עליה וניסו לגרשה בצעקות "לכי מפה זקנה!". עוד נכתב כי הגברים צעקו בתוך הקרון פעם אחר פעם "כאן זה הבית שלנו", עד שהאישה חזרה למקומה וירדה בתחנה הקרובה.

בפוסט שפרסם כתב העיתונאי הצרפתי על החרטה שלא התערב באירוע כמו כל יושבי הקרון. שווילאר קרא לאישה להתלונן במשטרה והדגיש כי הוא מוכן למסור את עדותו כנגדם. האישה יצרה בעקבות הפרסום קשר עם העיתון וסיפרה, כי נאמרו לה באירוע אמירות נוספות המזוהות עם הימין הקיצוני.

האישה אמרה, כי היא מבינה את חשש של שאר היושבים בקרון להתערב בסיטואציה למרות שציפתה לתגובתם. היא אמרה כי לאחר שהתייעצה עם משפחתה החליטה שלא להגיש נגד "המתפרעים השיכורים" תלונה במשטרה, על מנת לא להעניק להם חשיבות יתר שלא מגיעה להם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר