החלטות - בתוך חודש

חשש לפגיעה בתרומות: חילוקי דעות בדרך ל'איחוד' בגור

הנהלות בית המדרש וה'איחוד' ממשיכים בדיונים לאיחוד בין המוסדות, כהוראת האדמו"ר מגור, אך לאור החשש מפגיעה בתרומות - המהלך מתעכב • ההוראה: לקבל החלטות בתוך חודש (חסידים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מגור (צילום: חדשות הכותל המערבי)

חשיפת "כיכר השבת": בעקבות הוראתו של כ"ק האדמו"ר מגור לאחד בין הנהלות בית המדרש ו'איחוד מוסדות גור' להנהלה אחת, החלטה שנחשבת לדרמה באימפריה הכלכלית של חסידות גור - המגלגלת כמאה מיליון שקל בשנה, החלו בחסידות בסדרת ישיבות בהן ניסו להוציא לפועל את האחדות בין ההנהלות, אך לעת עתה, כך נודע ל'כיכר השבת', המשימה נתקלת בקשיים מסוימים שבחסידות מקווים לפתור בהקדם.

לאחר ישיבה משותפת אמש (ראשון) בין הנהלות ה'איחוד' ובית המדרש, יצאו הצדדים ללא הסכמות, כשלכל צד תכניות גדולות מאוד - שלא יכולות לצאת לפועל ביחד. הצדדים יפגשו להמשך הדיונים במטרה למצוא את הנוסחה המקובלת על הצדדים.

בדיון השתתפו תשעה אנשים - שלושת חברי הנהלת הגג של ה'איחוד', המנכ"ל לייבל יוסקוביץ ואנשי העסקים שלמה טייטל ושלמה נרקיס, וששת חברי הנהלת בית המדרש בראשות בנו של האדמו"ר, הרה"צ רבי נחמיה, סגן השר יעקב ליצמן, המנכ"ל יוחנן בורנשטיין, ה'חוזר' של האדמו"ר הרב יצחק מאיר טאומן, מרדכי זוננפלד ואיש העסקים הצעיר אברהם גוטסמן.

חלק מהמשתתפים סברו כי בסופו של תהליך יושגו פחות תרומות מאשר אם ישאר המנגנון הקיים בדמות שתי מערכות התרמה נפרדות ותוססות.

הדיונים אודות שיתוף הפעולה בין האיחוד לביהמ"ד יימשכו, כאמור, אך עדיין לא ברור מה תהיה המתכונת מאחר והרצון הוא למקסם את התרומות לשני הגופים, כך שהיקף התקומות לא ייפגע בגלל איחוד הכוחות.

ל'כיכר השבת' נודע כי הדיונים נסובים סביב השאלה האם תוקם הנהלה משותפת ואלו מהמגביות יהיו משותפות ואיזה מהן נפרדות כאשר עדיין לא התקבלה החלטה.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי מבית האדמו"ר מגור הורו לשבת שוב ולקבל החלטות על אופן המיזוג בתוך חודש מהיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר