בחירות בד' בניסן

ראשי הקואליציה החליטו: 'הכנסת תפוזר; הולכים לבחירות'

לאחר שהתברר כי אין סיכוי להשיג רוב לאישור "חוק הגיוס", ועל רקע התקדמות ההחלטה בדרך לכתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו, החליטו ראשי סיעות הקואליציה על פיזור הכנסת הנוכחית (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו, הבוקר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראשי מפלגות הקואליציה הודיעו לפני שעה קלה (שני): "מתוך אחריות תקציבית ולאומית, החלטנו - בהסכמה ופה אחד - לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בתחילת אפריל לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות".

לפי הודעה דרמטית זו, "השותפות בכנסת ובממשלה תימשך גם בתקופת הבחירות"...

החלטה זו גובשה בישיבת ראשי הסיעות, לאחר שהתברר כי אין רוב לאישורו של "חוק הגיוס", כאשר מצד אחד אגודת ישראל מתנגדת לו ומאיימת להפיל בגינו את הממשלה, ומצד שני יש עתיד מתכוונת להצביע נגדו כי לטענתה הוא אחיזת עיניים.

בעקבות כך זימן יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ללשכתו את ראשי מפלגות הקואליציה, להתייעצות, ומאוחר יותר הוא יזמן גם את ראשי מפלגות האופוזיציה, וזאת כדי לסכם על תאריך פיזור הכנסת וקיום הבחירות "במועד מוקדם ככל האפשר", לשון הודעתו.

ההצהרה של לפיד, שטרפה את הקלפים (צילום: דוברות יש עתיד. תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

כעת מעריכים במפלגות החרדיות בשיחה ל"כיכר השבת", כי בג"ץ יאפשר דחייה נוספת בפקיעת מעמדם החוקי של בני הישיבות, בשל הבחירות.

כמה גורמים פוליטיים חרדים מעריכים עוד, כי "במקרה הכי גרוע, 'חוק הגיוס' הנוכחי כן יצליח לעבור איכשהו".

הערכה נוספת במערכת הפוליטית הינה, כי בחירות באפריל הקרוב - ד' ניסן - באות בעיתוי טוב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בשל ההתקדמות בהחלטת היועמ"ש בדרך אולי לכתב אישום נגדו בשלל פרשיותיו, משום שהוא מעוניין להגיע למערכה משפטית זו כשהוא מציג את אמון העם בו למרות החשדות נגדו.

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן מסר בתגובה להחלטת סיעות הקואליציה: "נתנה כניסה לקואליציה הבאה בכך שחוק הגיוס לא ישונה. חובה להעביר אותו עם כל הנקודות. אני מקווה שהממשלה, למרות הקדמת הבחירות, תשלים את חקיקת החוק".

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון מסר: "מברכים על הקדמת הבחירות. שעון החול לסיום כהונתו של בנימין נתניהו יצא לדרך. ישפוט הציבור איזו ממשלה הוא רוצה: ממשלה של תקווה או קיפאון, אנחנו קוראים לשאר מפלגות השמאל מרכז לחבור אלינו בהקדם כדי להביא לישראל את התקווה שהיא כל כך מחכה לה".

גם יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג הגיבה: "ברוך שפטרנו מעונשה של זו. הגיע זמנה של הקואליציה הזאת להתפזר וזמנה של ישראל לעתיד טוב יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר