חוק חדש

הסוף למקרי התעללויות? מצלמות יתעדו מטפלות

הכנסת אישרה סופית את החוק להתקנת מצלמות במעונות יום לפעוטות, שייכנס לתוקף בעוד כתשעה חודשים כל הפרטים על החוק שאמור להרתיע מטפלות אלימות (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין כל קשר לתוכן הידיעה (צילום: shutterstock)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את החוק להתקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות היום, זאת רגע לפני שיוצאים למערכת הבחירות שכזכור הוקדמה.

50 חברי כנסת תמכו בהצעת חוק זו, שקידמה יו"ר הוועדה לזכויות הכנסת ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו), ורק שניים התנגדו לה.

פרטי החוק, שייכנס לתוקף ב-1 בספטמבר 2019: המדינה תסבסד במשך כשנה ('תקופת הסתגלות') התקנת מצלמות למעונות יום עם שבעה פעוטות ויותר - אך רק מעונות שירצו בכך.

בתום תקופת זו, ב-1 בספטמבר 2020, התקנת מצלמות אלו תהיה חובה, ואף תעכב מתן רישיון עסק - למעט במסגרות שפועלות בבתים פרטיים או במעונות שבהם יותר מ-70 אחוז מההורים אינם מסכימים לצעד זה.

מזעזע: מטפלת מקללת פעוט (צילום: 'החדשות')

בדברי ההסבר לחוק נכתב, כי הוא "נועד להגשים תכלית ראויה באופן מידתי. מצלמות המתעדות את הטיפול בפעוטות חסרי ישע יכולות לשמש אמצעי הרתעה, בקרה ואכיפה שאין להמעיט ביעילותו".

"התקנת המצלמות נדרשת נוכח המציאות המצערת שבה פעוטות רכים בשנים עלולים להיות חשופים לפגיעות ולאלימות קשה, אך אין דרך לטפל כנדרש ברבים מהמקרים האלה. עם זאת, צילום במעון יום לפעוטות בכל שהשעות שבהם שוהים פעוטות במעון גורר פגיעה בפרטיות של הפעוטות ושל העובדים במעון".

על ההסדר החדש, שכאמור יחול באופן הדרגתי, הוחלט כדי "ליצור איזון בין הצורך למנוע ולאתר את הפגיעה בפעוטות חסרי ישע כדי להגן על חייהם, בריאותם וכבודם, לבין השמירה על כבודם ופרטיותם של הפעוטות, של אנשי הצוות במעון ושל כל אדם אחר הנמצא במעון", לשון החוק.

כידוע, לעתים קרובות עולים לכותרות מקרים מחרידים של התעללות מטפלות בפעוטות שתחת השגחתן במסגרות שונות, והתקווה היא כי חוק זה ישים קץ בעתיד לתופעה נוראית זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר