חלק א': 4 שיעורים חשובים לחיים שלא למדנו בבית הספר, וחבל

סיום הלימודים מהווה אבן דרך רצינית ראשונה בחיינו. עם זאת, עם הכניסה ל"עולם האמיתי", אנו מגלים כי ישנם שיעורים שלא נלמדו בכיתה. הנה 4 מהם (משפחה)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לעבור שני עשורים של חינוך מאסיבי זה לא עניין של מה בכך, ולכן, אחד מן האירועים המרגשים ביותר בחיים הוא הסיום. רק ברגעים אלו של בגרות, סביר להניח שנעריך את כל הדקדקנות והקפדנות של הורינו אשר נאלצו לשדל אותנו ללכת לבית הספר. אממה, בחיים האמיתיים הידיעה כיצד לחשב את שטחו של מרובע אינה באמת מסייעת להתמודדויות של חיי היום יום.

לא כל בתי הספר זהים וחלקם טובים בהכנה ליום שאחרי יותר מאחרים, מן הסתם. כמובן שיש גם את המורים, הן בתוך ומחוץ לבית הספר, שיכולים לתת יד בעניין. אבל אל דאגה, לכל מקרה, הנה השיעורים שכדאי להכניס לתוכנית הלימודים:

1. העולם אינו נע סביבכם

מפתיע. בחודשים הראשונים בבית הספר הראשון שלכם, למדתם היטב על בשרכם מהי תחרות. מערכת הדירוג דאגה שזה יקרה. ובכן, הישגים לימודיים אינם באמת נחשבים יותר מדי שם בחוץ. אם תנסו להתפאר בהם בעבודה או מחוץ לבית הספר, אנו מאחלים לכם הצלחה רבה ביצירת קשרים אמיתיים ומערכות יחסים, אך לא נותנים לכך סיכויים רבים. אחרי הכל, היקום לא מתנועע סביבכם. בקיצור, מומלץ לגלות מעט ענווה. אף תועלת לא הולכת לצמוח לכם מנפנוף במיומנויות שרכשתם.

2. החיים אינם צפויים

שני עשורים בסביבה אקדמית מבוקרת אולי השלו אתכם שמסלול החיים הוא שגרה בטוחה אחת ארוכה. קימה מהשינה בזמן מדויק, הליכה לבית הספר, למידה, חזרה הביתה, וכן הלאה. עם זאת, ככל שאתם גדלים, כך תבינו כי על האירועים שמתרחשים בחיים קשה מאד לשלוט וכמובן שלא לחזות אותם. זו הסיבה שגמישות וחוסן נפשי הן תכונות חשובות מאד שיקימו אתכם מן הקרקע במצבים שהחיים יעניקו לכם לימונים.

3. אתם תיכשלו ותתאכזבו

תלמידים ש"זכו" לציונים נמוכים כנראה ידעו להתמודד הרבה יותר טוב עם קשיים מאשר אלה שקטפו הצלחות בזו אחר זו. היו ערוכים לכך שאתם הולכים לקבל דחיות לאחר ראיונות עבודה, הרבה כאלו. גם אם אתם מצליחים להשיג את הג'וב שחשקתם בו בניסיון הראשון, משהו אחר בהמשך בוודאי יאכזב אתכם, עמיתים לעבודה, המשכורת, הבוס. הנקודה היא, החיים מלאים אכזבות, הרבה יותר מחוץ לבית הספר.

4. יבקרו אתכם לא מעט

אמצו חשיבה נכונה לנקוט בה בהיתקלות בביקורת בונה או פחות, בכל היבט של החיים. כמובן, שמירה על הכבוד היא חשובה, אבל הימנעות מקבלת ביקורת של אנשים מודאגים סביבכם היא לא נכונה עבורכם. אז רדו מהסוס הגבוה עליו אתם רוכבים ולמדו להיות צנועים על ידי הקשבה לאחרים, היו פתוחים ללמוד דברים חדשים. אה, חשוב גם לדעת מתי להשמיע את המשוב שלכם לסביבה.

מקור: דיילי מיינד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר