פרסום ראשון

בדרך לחתימה עם ליאון: מתיחות בתוך אגודת ישראל

אגודת ישראל בדרך לכניסה לקואליציה של ראש העיר משה ליאון בירושלים, כאשר דרישתה המרכזית צפויה להתקבל - לא על חשבון 'דגל' וש"ס • גם 'הפלג' בדרך לחתימת הסכם (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז בטבת תשע"ט | 25.12.18
ויצמן ודייטש (צילום: חיים גולדברג / כיכר השבת)

בשעות האחרונות מבשיל המשא ומתן הקדחתני שהתקיים בין ראש עיריית ירושלים משה ליאון לבין שתי מפלגות חרדיות - אגודת ישראל ו"בני תורה" - לקראת חתימה על הסכם.

ל"כיכר השבת" נודע, כי ההתקדמות במו"מ יצרה מתיחות קשה בתוך אגודת ישראל, כאשר יוחנן ויצמן נציג חסידות גור מנסה למנוע את כניסת הסיעה לקואליציה.

מי שניצב מול יוחנן ויצמן, תוך חילופי האשמות, הוא נציג חב"ד בסיעה יעקב הלפרין, כשהמחלוקת בין השניים אף הגיעה לכדי צעקות רמות.

יצוין, כי אף שפרטי התיקים הספציפיים ש'אגודה' תקבל טרם ברורים לחלוטין, ליאון כבר הסכים לתת לה סגן בשכר לקדנציה מלאה, כפי שהיא ביקשה מתחילה.

כזכור, יו"ר ש"ס אריה דרעי הציע להעניק לסיעה החסידית מחצית קדנציה בסגנון על חשבון תנועתו ועל חשבון דגל התורה, אך כעת תפקיד זה יגיע אליה לא על מכסה של אף סיעה אחרת.

ההתקדמות באה, בשל הודעת 'התעוררות' הלילה כי היא נשארת באופן סופי מחוץ לקואליציה - מה שהותיר את הסגנות המדוברת פנויה, כשבחציה הראשון של הקדנציה, יו"ר הסיעה יוסי דייטש הוא שיכהן כסגן.

בנוסף, בידי אגודת ישראל יופקד גם תיק שפ"ע, ועדת שימור - עבור יוחנן וייצמן ותפקיד אחר למיכל הלברשטאם.

חיים אפשטיין (באדיבות המצלם)

כאמור, גם סיעת 'הפלג' ("בני תורה"), בדרך לסיכום קרוב עם ליאון, בו נלחמו במערכת הבחירות עד כדי הצבעה למועמד החילוני עופר ברקוביץ.

סיעה זו, מטעמה נבחר כזכור רק חיים אפשטיין, תקבל את תיק הבריאות כולל טיפות חלב, עוזר נוסף מעבר למקובל - והעיקר מבחינתה: "צרכי התרבות" וההקצאות עבור אנשיה עוגנו בהסכם הקואליציוני עם ליאון.

בסביבתו של וייצמן הגיבו לידיעה על המתיחות בינו לבין שאר חברי 'אגודה': "כל חברי הסיעה מאוחדים בדרישות המו"מ, גם בנושאי הדת וגם בעמדות ההשפעה, שמהן ישרתו בעז"ה את תושבי ירושלים. הרב וייצמן עומד בקשר טלפוני רצוף עם הרב דייטש השוהה בחו"ל, והתקווה היא שנוכל להשיג היום הבנות טובות לטובת ציבור הבוחרים של אגודת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר