משבר בענף

הלקוחות מתלוננים: איכות כובעי הקטיפה החסידיים - בירידה

איכות כובעי הקטיפה המשמשים את החסידים ונמכרים בישראל בירידה - לאחר שהכובעים הפכו לסינטטיים, בשל החוק האוסר שימוש בארנבות לפרווה ועליית המחירים (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בחורים עם כובעי קטיפה. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

את כובע הקטיפה, המכונה "כובע סמט", נוהגים החסידים לחבוש בימות החול. מדובר על כובע שחור עשוי לבד מפרוות בונים או ארנבות, שאותו חובשים בחלק ניכר מהחצרות החסידיות.

מקור השם של הכובע הוא ביידיש, שבה "סאמעט הוט" משמעותו כובע קטיפה. הכובע נקרא גם "ביבער הוט", דהיינו כובע מפרוות בונים.

מחיר הכובע עומד כיום על 950 שקל ברשתות המובילות. בשנה האחרונה החלו היצרנים לשלב חומר סינטטי בכובעים מה שגורם לירידה באיכות, כעת החשש כי הכובע המקורי העשוי מפרוות ארנבות יעלם מהשוק תוך תקופה לא ארוכה.

לקוח קבוע עמו שוחח 'כיכר השבת' אומר: "רכשנו עבור הבן שלנו ערב בר המצווה כובע סמט, לפני כשנה, וכבר היום המראה שלו גרוע. כאשר הלכנו להתלונן נאמר לנו כי האיכות שהייתה בעבר כבר לא תחזור והשוק עובר לסינטטי, והירידה באיכות תימשך לצערנו".

"הכובע שלי שאותו רכשתי לפני 5 שנים נראה חדש יותר מהכובע שרכשתי לבני לפני שנה", מסכם הלקוח בייאוש.

איש עסקים המתמחה בתחום אומר ל'כיכר השבת': "בשנת 2016 פורסמו סרטונים כיצד תולשים את פרוות הארנבות בעודן בחיים, מה שגרם לאלפי מפעלים בעולם להפסיק להשתמש בפרוות האנגורה - פרוות ארנבים, התעשייה המשיכה בשנים האחרונות כאן בישראל, אך מחאות בסין ובברצלונה הביאו לכך שגם בישראל הפסיקו את האפשרות לסחור בפרוות אנגורה כך שההשפעה לכובעי הסמט מורגשת כבר בשטח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר