הסלמה בצפון

סוריה מאשימה: ישראל תקפה; טיל נ"מ נורה לעבר ישראל

סוריה מאשימה את ישראל בתקיפת מטרות בשטחה ובפציעתם של שלושה חיילים. קולות נפץ נשמעו באזור חדרה וקיסריה • צה"ל: הופעלה מערכת הגנה אווירית כנגד טיל נ"מ ששוגר מסוריה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז בטבת תשע"ט | 25.12.18
אש בסוריה, הערב (צילום: شاهد مباشر TV, יוטיוב)

הסלמה בצפון הארץ: סוריה האשימה הערב (שלישי) את ישראל בתקיפת מטרות בשטחה. לפי הדיווח ב'סאנא', סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, מערכות ההגנה האווירית בסוריה פעלו "נגד טילים ששוגרו על ידי מטוסי קרב ישראליים מעל שטח לבנון".

לפי הדיווח, רוב הטילים יורטו לפני שפגעו במטרות. עוד נמסר כי "הנזקים הם פגיעה במחסן תחמושת ושלושה חיילים פצועים".

בסוכנות הידיעות "ספוטניק" ציטטו גורם צבאי בכיר בסוריה שמסר כי "מערכת ההגנה האווירית הסורית הצליחה ליירט שמונה מתוך עשרה טילים שנורו מהמטוסים הישראליים משמי לבנון".

בתוך כך, תושבים באזור חדרה, קיסריה ופרדס חנה דיווחו הערב על שמיעת קולות נפץ, מצה"ל נמסר כי הופעלה מערכת ההגנה האווירית בשל טיל נ"מ ששוגר מכיוון סוריה. בחסדי שמים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

לפי דיווח מוקדם יותר של 'סאנא', מערכת ההגנה של הצבא הסורי הופעלה ויירטה 'מטרות עוינות' - וכרגיל, בסוריה מייחסים את הפעילות האווירית לישראל. לפי הטענות, ישראל תקפה בסמוך לדמשק שבסוריה, מתוך שטח לבנון.

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם מסר כי ישראל תקפה שלושה יעדים - מחסני נשק של איראן או חיזבאללה - דרומית-מערבית לדמשק.

גם האופוזיציה הסורית מאשימה את ישראל. לדבריה, צה"ל תקף בסיסים איראניים במדינה. יש המדווחים כי המדובר במחסני תחמושת ונשק המזוהים עם המשטר האיראני.

אלא שהפעם זה לא עבר בשתיקה; טיל שוגר מסוריה לכיוון ישראל - ובוצע ניסיון יירוט ע"י צה"ל. נפילת הטיל לא גרמה לנזק או לנפגעים. על פי דובר צה"ל, "הופעלה מערכת הגנה אווירית כנגד טיל נ״מ ששוגר מסוריה. אין נזק ואין נפגעים".

ב-Ynet דווח עוד, כי על פי עדויות של תושבים בחדרה וביישובים בצפון בארץ, במקביל לקולות הנפץ נצפה גם שובל בשמים.

מקורות סוריים מדווחים כי הפעילות האווירית טרם הסתיימה, וכי עדיין ישנן תקיפות בשטחה האווירי של המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר