חלק ב': 4 שיעורים חשובים לחיים שלא למדנו בבית הספר, וחבל

סיום הלימודים מהווה אבן דרך רצינית ראשונה בחיינו. עם זאת, עם הכניסה ל"עולם האמיתי", אנו מגלים כי ישנם שיעורים שלא נלמדו בכיתה. הנה עוד 4 מהם (משפחה)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לעבור שני עשורים של חינוך מאסיבי זה לא עניין של מה בכך, ולכן, אחד מן האירועים המרגשים ביותר בחיים הוא הסיום. רק ברגעים אלו של בגרות, סביר להניח שנעריך את כל הדקדקנות והקפדנות של הורינו אשר נאלצו לשדל אותנו ללכת לבית הספר. אממה, בחיים האמיתיים הידיעה כיצד לחשב את שטחו של מרובע אינה באמת מסייעת להתמודדויות של חיי היום יום.

לא כל בתי הספר זהים וחלקם טובים בהכנה ליום שאחרי יותר מאחרים, מן הסתם. כמובן שיש גם את המורים, הן בתוך ומחוץ לבית הספר, שיכולים לתת יד בעניין. אבל אל דאגה, לכל מקרה, הנה השיעורים שכדאי להכניס לתוכנית הלימודים:

1. האושר תלוי רק בידיים שלכם

מן הסתם התרגלתם להמוני חברים שהקיפו אתכם בזמן הלימודים, אבל שימו לב, ברגע שאתם נכנסים לחיים הבוגרים, יהיו לכם פחות כאלו. יתכן כי תחוו בדידות ואפילו עצב, אז חשוב שתדעו כי אתם בלבד אחראים לאושר שלכם. לפיכך, כדאי שלא תתלו אותו באנשים אחרים. זהו מתכון לאסון ויכול לערער את הבריאות הנפשית שלכם.

2. פרסים הם לא המטרה

בניגוד למה שנגרם לנו להאמין בבית הספר, עבודה עבור משהו רק כדי לקבל תגמול ותארים, איננה בריאה ואפילו מובילה להתנהגות רעילה. ברגע שתהיו מחוץ לבית הספר תבינו כי זה הרבה יותר נפוץ. אנשים הורגים, מרמים וגונבים כדי לקבל שכר. לכן, שמירה על הערכים והעקרונות שלכם היא גישה שלא תסולא בפז ותשתלם לכם בטווח הארוך. זה מה שמבדיל אותנו מחיות, אחרי הכל.

3. לא חייבים להסכים עם הכל

מערכת החינוך דרשה מכם להתאים את עצמכם אליה במשך שני עשורים, בלי יכולת לצקצק. ובכן, הגיע הזמן לבטל את הנזק ולתרגל קצת חשיבה ביקורתית, כי לחלוק על משהו זה הרבה יותר חשוב בחברה של ימינו. אין מדובר רק במחלוקת פשוטה נגד שיעורי בית או במתן תוספת זמן להשלמת מבחן, אלא בעמדות פוליטיות, חוקים מסוימים, אנשים מסוימים, דעות מסוימות. אל תפחדו להשמיע את מורת רוחכם לנוכח המצוקות שלכם.

4. חשיבה שונה היא בעלת ערך רב

בית הספר אולי לימד אתכם לחשוב כמו שאר תלמידי הכיתה, עניין שיכול בקלות להרוס את היצירתיות שלכם. היכולת לחשוב באופן אחר מאחרים ולהציע ייחודיות, מוערכת ושווה הרבה יותר, במיוחד בעבודה או בהתמודדות עם בעיות. כמובן, זה יסייע לכם לפתח זהות טובה וחזקה יותר, שגם הסביבה שלכם תתקשה שלא להבחין בה. למרבה הצער, זה עלול להרחיק ממכם אנשים, אבל מי שכן ישאר בקרבת מקום, שווה השקעה ושמירה לטווח רחוק.

מקור: דיילי מיינד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר