'יהדות התורה'

מאמצי אחדות: מסרים בין בית הרבי מגור לגר"י זילברשטיין

חבר המועצת של 'דגל התורה', הגאון רבי יצחק זילברשטיין, פועל בשיתוף פעולה עם בית האדמו"ר מגור במטרה להביא לאחדות ב'יהדות התורה' • גורם בכיר ב'אגודה': "ברור שנצטרך לוותר" (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הגר"י זילברשטיין והאדמו"ר מגור (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: כחלק מהמאמצים לשמור על אחדות ב'יהדות התורה', בין 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', לקראת הבחירות לכנסת ולאחר הקרע בבחירות לרשויות המקומיות, הועברו מסרים בין בית כ"ק האדמו"ר מגור לחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הגאון רבי יצחק זילברשטיין, כך נודע ל"כיכר השבת".

כפי שפורסם בתחילת השבוע ב'כיכר השבת', הנהלת המרכז הארצי של 'אגודת ישראל', תתכנס ביום ראשון הקרוב בבית 'אגודת ישראל' בבני ברק, לדיון בשורת נושאים מרכזיים העומדים על הפרק. לפי הנכתב בזימון הרשמי סיבת ההתכנסות היא "עמידת נציגי התנועה בממשלה, בכנסת וברשויות המקומיות, על שמירת קדושת השבת, והמאבק בחילול השבת על ידי חברות ממשלתיות".

ל'כיכר השבת' נודע כי לאור ההכרזה על הבחירות לכנסת שיערכו ביום שלישי ד' בניסן, במרכז האסיפה תעלה לדיון בקשתם של מספר אדמו"רים, חברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', לעשות הכל כדי להביא לאחדות ב'יהדות התורה'.

אחד האדמו"רים, חבר המועצת, צפוי להשתתף בישיבת המרכז ולשאת דברים בפני המשתתפים, כך נודע ל'כיכר השבת'.

גורם בכיר ב'אגודת ישראל' אומר ל'כיכר השבת' כי "בשלב הזה ברור שהריצה תהיה משותפת עם 'דגל התורה', המטרה היא שהאחדות לא תושג ברגע האחרון ובצורה מאולצת, כך שיש אינטרס עליון להגיע לאחדות מלאה בהקדם".

לדבריו, "האחדות בירושלים תרמה למאמצים הללו, גם סוגיית הגיוס שתדחה ככל הנראה עד לאחר הבחירות מצמצמת את חילוקי הדעות העכשוויים".

הגורם הבכיר מוסיף ואומר כי "ברור לחלוטין שנצטרך לוותר והמצב לא יישאר שישים-ארבעים, אך אנחנו מצפים מ'דגל התורה' לא להגדיל דרמטית את הדרישות". לדבריו, "ישנה מטרה להגיע הפעם לסיכום מוקדם ולא ברגע האחרון".

ל'כיכר השבת' נודע כי חבר המועצת של דגל התורה, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, פועל בשבוע האחרון בשיתוף פעולה עם בית האדמו"ר מגור במטרה להביא לאחדות המיוחלת.

בין היתר מעורבים בנושא, יו"ר 'אגודת ישראל', הרב יוסף קופרברג, מזכ"ל 'אגודת ישראל', מ"מ ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט והרב יצחק גולדקנופף.

הגורם באגודת ישראל מוסיף כי "ישנו אמון רב בין בית האדמו"ר מגור לבית הגר"י זילברשטיין. מאז פטירת פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל, האדמו"ר מגור מורה לשאול בשאלות הלכתיות את הגר"י זילברשטיין, מה שמביא לקשר הדוק גם בנושא הפוליטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר