לוקח אחריות

גורם ישראלי בכיר מאשר: אנחנו תקפנו בסוריה

באופן נדיר יחסי, לוקח הלילה גורם ישראלי בכיר המצוטט בסוכנות AP אחריות ברורה על סדרת התקיפות האוויריות שבוצעה אמש נגד מטרות איראניות אסטרטגיות בסוריה (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תיעוד מהתקיפה בסוריה (צילום: شاهد مباشر TV, יוטיוב)

ישראל היא האחראית לתקיפת המטרות האיראניות שלשום בסוריה - כך מאשר הלילה (רביעי) 'בכיר ישראלי' לסוכנות הידיעות AP.

לדבריו, שורה של יעדים איראניים נפגעו בתקיפה המדוברת, שיועדה והגיעה למטרות לוגיסטיות בסוריה המשמשות להעברת נשק לחיזבאללה.

"ישראל פגעה גם בסוללת נ"מ סורית ליד דמשק שיירתה לעבר מטוסי קרב ישראלים", הוסיף הגורם האנונימי.

כזכור, לפי הדיווחים בסוריה, חיל האוויר הישראלי תקף בכמה מקומות באזור שבין דמשק לגבולות עם לבנון וישראל: בדימאס, בבסיס הדיביזיה הרביעית של צבא סוריה, המשמש את חיזבאללה; בסאבורה, מחסן נשק; בקטנא, במפקדת הדיביזיה העשירית; בח'אן א-שייח', בבסיסי חטיבה 68 וגדוד 137; בא-תל, מפעלים של כוחות ההגנה האווירית הסורים.

מקורבי משטר אסד הכחישו את הדיווחים שהופיעו במהלך הלילה, כי גם שדה התעופה הצבאי אלמזה הותקף. כמו כן, מטוס איראני מדגם בואינג 747 שנחת בדמשק זמן קצר לפני התקיפות ונחשד כמוביל משלוח נשק, ככל הנראה לא הותקף.

נתניהו: "פועלים נגד איראן גם בימים אלו" (צילום: חיים צח/לע''מ)

באתר "ניוזוויק" האמריקני דווח, כי בתקיפה נפגעו מספר בכירים בארגון חיזבאללה, שעלו על מטוס בדרך לטהרן. להערכת האמריקנים, חברי המשלחת עברו באחד האתרים שהותקפו, ונפגעו.

גורם במשרד ההגנה ששוחח עם בכיר ישראלי המעורה בפרטי התקיפה, צוטט ב'ניוזוויק', כי המטוסים הכילו מטען שכלל ראשי נפץ וטילים מכווני GPS חדישים מייצור איראני.

במהלך התקיפה, שנמשכה כשלוש שעות, הופעלו כזכור מערכות ההגנה האוויריות בסוריה, שירו טילים רבים נגד המטוסים הישראלים, אך לא פגעו. אחד מהם יורט בשמי הצפון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר