מדד ה"ספוטיפיי": מי האמן המואזן ביותר?

המוזיקה היהודית נמצאת כבר גם בשירותי הסטרימינג להאזנה. בדקנו לראשונה מי אמן המוזיקה היהודית/חסידית המצליח ביותר בעולם. הנתונים המרתקים בכתבה (מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

לקראת סיום 2018 למניינם, השנה אפשר למדוד מדד חדש לפופולריות של אמני מוזיקה - מדד הספוטיפיי. שירות הסטרימינג המצליח דרכו ניתן לשמוע מוזיקה מכל הסוגים הפך לפופולרי במיוחד בשנה האחרונה בה הוא גם הגיע לישראל, כך שזו השנה הראשונה שניתן להתחיל לראות את הנתונים שלו כרלוונטיים.

בניגוד ליוטיוב אליו נכנסו אמנים רבים מאוחר מידי, לספוטיפיי נכנסו גם רבים מאמני המוזיקה החסידית כבר בשלבים ראשוניים והעלו אליו את אלבומיהם בצורה רשמית.

הנתונים שמפורסמים פה הם נתונים שהאמנים מפיקים מתוך הספוטיפיי עצמו. אין מדד לאורך ההשמעה, כלומר, האם המאזין האזין לשיר המלא או רק לחלקים ממנו והוא כולל את מספר ההשמעות ואת הדקות נטו של האמן - מדד חדש ומעניין שכמותו לא ראינו ביוטיוב.

חובה לציין, שאמנים בעלי אלבומים רבים יותר הם גם בעלי סיכויים טובים יותר לצבור שעות האזנה רבות יותר בניגוד לאמנים להם מעט אלבומים, כך שהמדד רק מלמד על כיוון ופופולריות כללית ולא ממש משווה אחד לאחד בין האמנים השונים.

במקום הראשון: יעקב שוואקי

במקום הראשון ובפער גדול מאד על המתחרים עומד לו הזמר יעקב שוואקי עם לא פחות מ-6 מיליון האזנות לשיריו ומעל ל-518 אלף שעות האזנה לאלבומיו הרבים של שוואקי שהועלו כולם בצורה מקצועית לשירות הסטרימינג כמו גם לשירותי האזנה נוספים ברחבי הרשת.

שוואקי שנכנס בשנים האחרונות גם ליוטיוב אחרי שנים רבות של איחור, התנהל בנושא הספוטיפיי מתחילתו בצורה טובה והתוצאות מדברות בפני עצמן.

במקום השני: ישי ריבו

בניגוד לקודמו שמחזיק במעל לחמישה עשר אלבומים, ישי ריבו מחזיק עם שלושה אלבומים במספרים גבוהים במיוחד - 4 מיליון האזנות לשיריו ו-216 אלף שעות האזנה. בפרמטר אחד הוא גם עוקף את שוואקי - מספר האוהדים. ריבו מחזיק ב-275 אלף אוהדים מול 167 אלף של שוואקי.

ריבו צובר בשנים האחרונות אהדה אדירה כשהוא מושמע ומואזן בקרב קהלים רחבים לא בהכרח דתיים. הוא מצליח לבלוט בכל פלטפורמה אפשרית ותכל'ס בצדק רב.

במקום השלישי: גד אלבז

הוא אחד המצליחים בתחום הקליפים ביוטיוב, אך מתברר שאנשים גם אוהבים להאזין לקולו גם בלי קליפ נלווה. הזמר גד אלבז צבר בספוטיפיי 2 מיליון האזנות שנמשכו 181 אלף שעות. אלבז גם מציב מספר אוהדים מכובד - 187 אלף.

גד אלבז, נכנס לספוטיפיי גם בשלביו הראשונים כשהוא מעדכן בצורה מהירה את כל שיריו וקליפי המוזיקה החדשים שלו בגרסת האזנה שכאמור אף היא אהובה על אוהדיו של הזמיר.

במקום הרביעי: בני פרידמן

גם פרידמן יחסית זמר צעיר, אך עם סדרת להיטים מכובדת כבר מאחוריו ו-2 מיליון האזנות בספוטיפיי בשנה האחרונה. גם בגזרת השעות מציג פרידמן נתונים מכובדים עם 148 אלף שעות האזנה לשיריו.

במקום החמישי: חנן בן ארי

יש לו בסך הכל שני אלבומים, אך כבר הוא ניצב ברשימת המובילים. חנן בן ארי הוציא השנה את אלבומו השני 'לא לבד' וזכה למיליון האזנות בספוטיפיי. גם במספר השעות מציג חנן בן ארי מספרים מעודדים עם 97 אלף שעות האזנה.

במקום השישי: לייזר לויד

אמן הגיטרות והבלוז מבית שמש - אליעזר בלומן הידוע בכינויו "לייזר לויד", הפך בשנים האחרונות לתופעה מוזיקלית של ממש. אחרי שנים בהם שימש כנגן גיטרות בלהקות שונות דוגמת 'רבע לשבע' ולהקות חתונה, הוא לפתע פצח בקריירת בלוז מצליחה וערך סיבובי הופעות גדולים מאד בארה"ב, כשהוא זוכה לשבחים רבים מהתקשורת בישראל ובארה"ב. לויד מופיע באופן סדיר גם עם הרב לייזר ברודי במופע-שיעור משותף.

הוא אמנם פחות מוכר למאזין המוזיקה הישראלי אך בעולם הבלוז הבינלאומי הוא אמן מוערך מאד. לויד, חסיד חב"ד, מייצר מוזיקת בלוז אישית, שיצאה בארבעה אלבומים והעניקה לו את מספר האוהדים הגדול ביותר מבין אמני המוזיקה היהודית - 489 אלף. בגזרת ההאזנה הוא זכה למיליון האזנות שהתפרסו על פני 87 אלף שעות.

במקום השביעי: ארי גולדוואג

הוא אחד המלחינים המצליחים בשנים האחרונות במוזיקה החסידית וגם זמר ויוצר עצמאי במקביל. במדד הספוטיפיי מציג ארי גולדוואג נתונים מכובדים של 869 אלף האזנות, שהתפרסו על פני 60 אלף שעות

במקום השמיני: להקת זושא

להקת 'זושא' המצליחה מארה"ב המחזיקה בשלושה אלבומים או יותר מדויק שניים ואלבום EP קצר, זוכה גם למספר השמעות מכובד בספוטיפיי עם 736 אלף השמעות שמתפרסות על פני 45 אלף שעות.

נ.ב. כיוון שרק בעלי החשבון יכול להפיק את הנתונים של הספוטיפיי, פנינו לאמנים רבים במוזיקה החסידית והיהודית, ואלו האמנים ששלחו לנו את מספריהם. סביר להניח שאלו שסירבו להביא את הסיכום נתוניהם אינם מספיק גבוהים מכדי להתגאות בהם. בכל מקרה אשמח להוסיף אותם במידה והם יתחרטו ויחליטו להעביר את הסיכום לידיי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר