טור פרשנות

'הימין החדש' - מתנה מפתיעה ליריבים מרים; דרעי ואלי ישי

בעקבות המפץ הפוליטי בימין: האם יו"ר ש"ס ויריבו שפרש מרוצים או לחוצים; מול מי מהם ינופפו במרן הגר"ע יוסף; לאיזה תפקיד פוזל אלי ישי ואיך משפיעות הבחירות לרשויות • טורו של ישי כהן (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ואלי ישי (צילום: מרים אלסטר, FLASH90)

נפתלי בנט ואיילת שקד העניקו אמש (מוצ"ש) מתנה כפולה לשניים, יריבים: אריה דרעי ואלי ישי. כל אחד מהם קיבל גזר, אך לצידו גם מקל.

ארבע שנים התייבש אלי ישי במדבר הפוליטי, אחרי הפסד חמוץ במיוחד. עוד כמה אלפי קולות שהיו משלשלים את הפתק 'קץ -' והוא היה היום שר בכיר בממשלה, עם ארבעה מנדטים של מפלגתו 'יחד' ואנשי ברוך מרזל.

לפני ימים ספורים קיבל ישי מסר מאנשי 'עוצמה יהודית' (מרזל), שלא יהיה כל כך בטוח שהם רצים הפעם שוב תחת מפלגה אחת, ובוודאי שתפקיד היושב ראש לא מובטח לו. בעקבות כך ישי מיהר לצייץ, להתראיין ולהבהיר: "אני רץ עד הסוף", עם חיבורים ובלי. העיקר לרוץ. מאחורי דבריו היה מסר ברור: צרפו אותי למפלגה קיימת או ששוב אשרוף עשרות אלפי קולות.

והנה בתוך רגע, שעה קלה לאחר הכרזת בנט-שקד, הפך ישי מנפל פוליטי לשם החם במפלגות הימין, דוגמת 'הבית היהודי' שמבינה שבמצב הנוכחי היא חייבת כל חיזוק אפשרי, בטח אחד כמו אלי ישי, שיש לו בנק קולות - גם אם לא גדול.

במצב הנוכחי, סיכוי סביר שאלי ישי ישמש כחבר בכנסת הבאה. לו כידוע ישנה מטרה אחת: לנאום מול אריה דרעי במליאת הכנסת, לא משנה דרך איזו מפלגה. אם בן גביר ומרזל היו כשרים בעיניו, מדוע שהרב חיים דרוקמן וניסן סלומינסקי יהיו פסולים? 'נרוץ גם נרוץ, העיקר לחזור לגבעת רם'.

בקרוב יהיו מי שיזכירו לאיש ש'בכל ביתי נאמן הוא', שהוא מתמודד ב...'בית של גויים'. ברגע שישי יתמודד במסגרת הבית היהודי, הוא מתנתק באופן סופי מהציבור החרדי, והופך לעוד מנהיג בימין. לא חלק מהמפלגות החרדיות.

הגר"ע יוסף על הבית היהודי (צילום ארכיון: יעקב כהן, מטה ההסברה)

לצידו בישיבת הסיעה ישבו חברות כנסת (עדינה בר שלום?), וכאלו שעשו הכל בכדי שמרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל לא יצליח במשימתו האחרונה: למנות את בנו לממשיך דרכו כראשון לציון ורב ראשי.

אגב, יש מי שמעריך שישי לא יתקבל בזרועות פתוחות ב'הבית היהודי'. ברגע שבנט ושקד עזבו, החרד"לים חוזרים לבית הטבעי שלהם, ואולי לא יהיו זקוקים למפלגתו של אלי ישי. המפד"ל הישנה חוזרת. לא בטוח שישי יזכה למקום בחמישייה הפותחת, כשלפניו יש את סמוטריץ', אריאל, בן דהן, מוטי יוגב, אבי וורצמן ובן ארי / בן גביר / מרזל.

כאן באה המתנה לאריה דרעי: בבחירות לרשויות המקומיות דרעי הציג הישג אדיר, כשצלח אותן למרות הסקרים והציג - מבחינתו - את הסקר האמיתי. כעת, ישי לא הופך למטרד עבורו. הקולות של ש"ס לא צפויות לזלוג ל'הבית היהודי'. יש חרדים ויש ימין דת"ל. שני דברים נפרדים. וישי בחר צד ברור.

אך למרות שכניסת ישי למשכן דרך 'הבית היהודי' אינה מזיקה לש"ס, עדיין מדובר במכה ל'אגו' של דרעי. דרעי, שלא מסוגל לשמוע מתווכים למו"מ עם ישי, לא יכול אפילו לדמיין את עצמו עומד במליאת הכנסת ועונה לשאילתא של חבר הכנסת אלי ישי. "ש"ס ניצחה, האגו הפסיד", היטיב היום להגדיר באוזני ח"כ בש"ס.

ולסיום: ישי הציע היום לקיים סקר מהיר מי ינהיג את גוש הימין. מהר מאוד ישי פוזל לתפקיד היו"ר של החרד"לים, אם כי על הריץ'-רץ' הוא מוותר. בצלאל סמוטריץ' בטח מודה לו על כך...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר