הישג מדיני

נשיא ברזיל לנתניהו: העברת השגרירות לירושלים - עניין של זמן

ז'איר בולסונירו, נשיא ברזיל החדש המוכר כתומך ישראל, ושהבטיח להעביר את שגרירות מדינתו מת"א לירושלים, הבהיר לראש הממשלה נתניהו המבקר אצלו כי הוא רציני בכך (מדיני)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
נתניהו ובולסונירו (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

נשיא ברזיל הנבחר, ז'איר בולסונירו, הצהיר בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו על רצינות כוונותיו להעביר את שגרירות ברזיל בישראל לירושלים.

נתניהו, שהוזמן למדינה החשובה על ידי הנשיא החדש ואשר מגדיר את הביקור כהישג דיפלומטי של ממש, העיד כי בולסונירו "אמר שזו לא שאלה של 'אם', אלא שאלה של 'מתי'". את הדברים השמיע בפני הקהילה היהודית המקומית בכנס בעיר ריו דה ז'נירו.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', הנשיא הנבחר, שייכנס לתפקידו בפועל בתוך ימים ספורים, הבטיח להעביר את השגרירות כבר כשעבר בסיבוב הראשון. בנוסף, הבטיח לסגור את השגרירות הפלסטינית הממוקמת בעיר ברזיליה, בירת ברזיל.

לדבריו של הנשיא הנבחר בזמן המירוץ, "האם פלסטין היא מדינה? אין מדינת פלסטין! מסיבה זו, אין סיבה לשגרירות פלסטינית", אמר והוסיף כי "אין לנהל שיח עם טרוריסטים".

למרות ההבטחה המוקדמת, שהלהיבה את יהודי ברזיל ואת הימין הישראלי, מתברר כי מימושה יתעכב; הסיבה: הנשיא הטרי נתון ללחץ שמוטל עליו מצד ענף החקלאות בארצו, שמפחד ככל הנראה משינויים מדיניים מרחיקי לכת שישפיעו על התעשייה.

נתניהו נפגש לראשונה עם בולסונירו ביום שישי בריו דה ז'ניירו והזמין אותו לביקור בישראל. בולסונירו השיב כי הוא מתכנן לבקר בישראל בחודש מרץ הקרוב. גם זה יהווה מימוש של הבטחת בחירות: בולסונירו הבטיח כבר בתקופת הקמפיין שלו, כי ביקורו הנשיאותי הראשון יהיה לישראל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר