המתנגד השתכנע?

"טראמפ הורה להאט את הנסיגה מסוריה"

הסנאטור הבכיר, לינדסי גרהאם, מגדולי המתנגדים לנסיגה האמריקנית המתוכננת מסוריה נפגש עם הנשיא דונלד טראמפ שלדבריו הרגיע אותו ואמר כי הנסיגה הואטה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
לינדזי גרהאם עם טראמפ וסגנו פנס (צילום: דף הפייסבוק של גרהאם)

הנסיגה המתוכננת של כוחות ארה"ב מסוריה עוררה סערה בשבוע שעבר אך ייתכן כי בסופו של דבר היא לא תקרה כל כך מהר.

הסנאטור הרפובליקני הבכיר, לינדזי גרהאם, שנחשב לתומך ישראל ומתנגד נחרץ לנסיגה מסוריה אמר אמש (ראשון), לאחר פגישה עם הנשיא, כי טראמפ הרגיע אותו בנוגע לנסיגה המתוכננת מסוריה וכי קצב הנסיגה הואט על פי הוראת הנשיא.

"דיברנו על סוריה, הוא אמר לי כמה דברים שלא ידעתי ושגרמו לי להרגיש הרבה יותר טוב בנוגע למה שאנחנו הולכים לעשות שם", אמר גרהאם לתקשורת בתום פגישתו עם טראמפ. לדבריו, הנשיא הציג בפניו את התוכנית שהכין יחד אנשי הצבא וציין כי היא נראית הגיונית בעיניו.

הוא הוסיף: "עדיין יש לנו כמה חילוקי דעות, אבל אני יכול להגיד לכם שהנשיא חושב לעומק והרבה זמן על סוריה – איך להסיג את הכוחות שלנו אבל במקביל להשיג את האינטרסים הביטחוניים הלאומיים שלנו".

"אני חושב שאנחנו מאטים את זה בצורה חכמה", אמר גרהאם והוסיף: "אני חושב שהנשיא מחויב מאוד לוודא שכאשר אנחנו עוזבים את סוריה דאעש כבר הובס לחלוטין".

לטענתו של גרהאם, מה ששינה את עמדתו של טראמפ בנושא הוא ביקורו בעיראק בשבוע שעבר בו הוא הבין כי ארה"ב צריכה להשלים את פעילותה כנגד דאעש.

בתוך כך, היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ון בולטון, צפוי להגיע בסוף השבוע הבא לישראל ולטורקיה כדי לדון בתוכניות של טראמפ עם בעלות הברית של ארה"ב.

כזכור, בשבוע שעבר טען הכתב החרדי בבית הלבן, ג'ייק טורקס, על פי מקורות שנותרו אנונימיים כי ישראל היא זו שביקשה מטראמפ להסיג את כוחותיו כדי לאפשר לה מרחב פעולה גדול יותר כנגד חיזבאללה. הדברים לא אושרו על ידי אף גורם רשמי ונותרו בגדר שמועה בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר