בגלל עיריית ב"ב

הרב חתם ערבות אישית וכמעט הפסיד את כספו

רבה של שכונת קרית הרצוג חתם ערבות אישית עבור הפעלת צהרונים - על סמך הבטחת עיריית בני ברק, אך כמעט נאלץ לשלם כסף רב - בשל התמהמהות של העירייה • כל הפרטים בפרסום ראשון (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ראש העיר אברהם רובינשטיין (צילום: שוקי לרר)

הגאון רבי יהודה אריה שוורץ, רבה של שכונת קריית הרצוג בבני ברק, כמעט הפסיד כסף רב לאחר שחתם ערבות אישית לטובת הפעלת הצהרונים בתלמוד תורה 'כרם גפן ישראל', על סמך הבטחתו של ראש העיר אברהם רובינשטיין. ''כיכר השבת' פנה וכעבור זמן מה נמסר כי הנושא סודר.

מוסדות תורה רבים בבני ברק ניהלו מאבק עיקש מול העירייה ועתרו לבית המשפט נגד חלוקת ההקצאות בעיר, אחת העמותות שעתרה לבג"ץ נגד העירייה היא העמותה המפעילה את התלמוד תורה הליטאי 'כרם גפן ישראל', כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת' לפני כשלושה חודשים, בהנהלת הת"ת חששו כי בגלל העתירה נגד ההקצאות, העירייה לא מאשרת את סבסוד הצהרונים.

ערב הבחירות לעירייה, הודיעה הנהלת התלמוד תורה כי הנושא סודר והצהרונים חזרו אכן לפעול בין היתר בעקבות הפרסום ב'כיכר השבת'.

אלא שהבוקר (שני) הורי תלמוד תורה 'כרם גפן ישראל', בשכונת קריית הרצוג בבני ברק, הופתעו לקבל מכתב מהנהלת תלמוד התורה, בו מובהר להם כי פעילות הצהרונים שוב בסכנה מאחר ולמרות ההבטחות, עיריית בני ברק לא מאשרת את פעילותם. בעקבות כך, עלה החשש כי מאות ילדים עלולים להישאר שוב ללא צהרונים.

ההנהלה אף חשפה בפני ההורים כי ערב הבחירות הבטיח ראש העיר אברהם רובינשטיין כי יום לאחר הבחירות הנושא יסודר, והמרא דאתרא של השכונה, הגאון רבי יהודה אריה שוורץ, חתם על ערבות אישית בצירוף שיק פיקדון שנתנה העמותה ל'פתחיה' המפעילה את הצהרונים כדי להפעיל את הצהרונים עד למימוש ההבטחה של ראש העיר הנכנס.

אולם לטענת ההנהלה, "לצערינו למרות כל המאמצים מצד הנהלת הת"ת, ומצד מורינו הרב שליט"א, לדאוג לכך, שהעירייה תקיים את התחייבותה, הרי שנכון לאתמול בערב הדבר עדיין לא קרה".

גורם בתלמוד תורה אמר ל'כיכר השבת' כי אם לא תהיה ברירה הכסף יגבה מהגרי"א שוורץ שחתם ערבות אישית.

במכתב שנשלח הבוקר (שני) להורים נכתב, "להלך תמצית העובדות בעניין האישורים צהרונים בגנים ברחוב גניחובסקי. העירייה התחייבה לפני הבחירות בצורה הברורה ביותר כי יום אחד אחרי הבחירות יהיו כל האישורים הנדרשים, ללא כל קשר לבעיה של ההקצאות שנפלה לפתחו של הת"ת.

מכתב ההנהלה

"היות וההנהלה לא הסתמכה על הבטחות בעלמא, התבקשו ראשי העירייה להתחייב על כך בפני מורינו הגרי"א שוורץ שליט"א ואכן הם התחייבו על כך באופן אישי בפניו. כיון שהרב שליט"א שמע כך, הוסיף וצרף את ערבותו לת"ת על כל הנ"ל. ולאור כל ההבטחות אכן קיבלה הנהלת הת"ת החלטה לתת צ'ק ערבון לחברת פתחיה המפעילה את הצהרונים, על כל עלות הצהרונים למשך תקופה

"לצערינו למרות כל המאמצים מצד הנהלת הת"ת, ומצד מורינו הרב שליט"א, לדאוג לכך, שהעירייה תקיים את התחייבותה, הרי שנכון לאתמול בערב הדבר עדיין לא קרה. הנהלת הת"ת קיבלה הודעה מפתחיה מפעילת הצהרונים כי במצב זה הצהרונים ייסגרו עד לקבלת אישורים מסודרים, וכן תגבה החברה את הצ'ק ערבון שהת"ת הפקיד בידה.

"אנו עדיין עושים מאמצים לפתור את הבעיה בכיוונים שונים ושוקלים אפשרות הפעלת צהרונים פרטיים למשך הימים שבהם לא תהיה עדיין מסגרת צהרונים. כמו כן מי שבידו לעזור בעניין מתבקש לפנות לעירייה, או לכל גורם אחר על מנת להסיר את כל המפריעים לת"ת מכל כיוון".

"כיכר השבת" פנה לעיריית בני ברק בכדי לבדוק את הדברים, וכעבור זמן מה, חזר אלינו דובר העירייה, אברהם טננבוים ומסר כי "היום יום שני בצהרים ישב ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין לפגישה עם נציגי משרד החינוך והנושא סודר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר