אלימות משטרתית

בכיכר השבת בי-ם: צלם 'כיכר השבת' הוכה בידי שוטר יס"מ

לאחר מעצרו של העיתונאי ביום חמישי, נראה כי האלימות המשטרתית כלפי עיתונאי וצלמי עיתונות - נמשכת • אמש, הגיע תורם של צלם 'כיכר' וצלם 'פלאש 90' לחטוף מכות מהשוטרים • צפו (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בטבת תשע"ט | 01.01.19
הכאת הצלם (צילום תמונה: נועם ריבקין, פלאש 90; צילום וידאו: ידידיה חסון)

האלימות המשטרתית כלפי עיתונאים העושים את עבודתם בהפגנות - נמשכת. לאחר מעצרו של כתב mynet ירושלים לירן תמרי ביום חמישי האחרון - אמש (שני) הוכו שני צלמי עיתונות - צלם 'כיכר השבת' חיים גודלברג וצלם 'פלאש 90' נועם ריבקין.

השניים, התייצבו בכיכר השבת בירושלים, כדי לתעד את ההפגנה המתרחשת במקום - כמדי ערב במהלך הימים האחרונים - נגד מעצרה של נערה חוזרת בתשובה בעוון עריקות מצה"ל.

"הגענו לצלם את ההפגנה בכיכר השבת", מספר חיים גולדברג, "אחרי המעצר של העיתונאי לירן תמרי, נזהרתי לא להפריע לשוטרים. תוך כדי שאני והצלם נועם ריבקין עושים את עבודתנו, במרכז ההפגנה, חטפנו פעמיים מכות מהמשטרה.

"חשבנו ש'אולי' אנחנו מפריעים לשוטרים אז זזנו הצידה, למדרכה, ליד בנק הפועלים, עמדנו מאחורי כולם, כשלפתע ניגש אלינו שוטר יס"מ, הגיע עד אלינו אחרי שעקף את כולם, ופשוט התחיל לתת לנו מכות. מכות זה אומר אגרופים לראש, הכל, וזה היה כשהיינו על המדרכה ולא הפרענו לשוטרים בשום צורה, כך שזה היה נראה מכוון, לצערי בגלל שהיו המון אנשים על המדרכה לפנינו, לא הצליחו לצלם את זה".

"זה לא הספיק להם", הוא מספר, "אחרי המכות האלו החלטנו ללכת הביתה, אנחנו מתחילים לרדת את הרחוב, עם כל ציוד הצילום, אחד השוטרים פשוט בעט בנו ודחף אותנו, את זה כבר מישהו הצליח לצלם מרחוק".

גולדברג מוסיף ואומר כי "זה היה נראה שלאור הקושי של המשטרה להתמודד עם מעצרו של העיתונאי ביום חמישי, השוטרים הגיעו במטרה לתקוף את העיתונאים והצלמים ולא כדי לפזר את ההפגנה ולהשליט סדר, כמתבקש".

ל'כיכר השבת' נודע כי במשטרה החלו בבירור המקרה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לצערנו, שוב מוצג תיעוד חלקי ומגמתי מתוך התפרעות אלימה שהתרחשה בירושלים ואילצה את המשטרה לפעול להפסיקה ולפזרה. תפקיד המשטרה, בין היתר, הוא השבת הסדר הציבורי במקומות בהם המפגינים חוסמים כבישים ומשבשים את חייו של האזרח הנורמטיבי וכך נעשה גם במקרה זה.

"כל אזרח הנמנה עם ההמון המתפרע, גם אם הוא עיתונאי, נדרש לשמירה על הסדר הציבורי ועל הוראות החוק. השוטרים במקום נדרשו להפעיל כוח אל מול המתפרעים שהשתתפו בהפגנה שאינה חוקית ולפזרם וכך היה.

"ללא כל קשר למקרה זה או אחר, אנו מצפים ממי שמגיע לסקר את הפגנות מטעם כלי התקשורת להישמע להוראות השוטרים, לפעול כחוק ולא להיות חלק מהפרת הסדר בשום מצב- שכן גם עיתונאים וצלמים כפופים לחוק בדומה לכל אדם אחר.

"נדגיש כי משטרת ישראל תמשיך לפעול ולאפשר סיקור עיתונאי כחוק בהפגנות וזירות אירועים ככל שניתן ולאזן בין חופש הסיקור העיתונאי לבין אכיפת החוק ושמירה על שלום הציבור וביטחונו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר