הגוש החוסם

אלעד: ש"ס ו'דגל' הפילו את התקציב של פרוש

הגוש החוסם של ש"ס ו'דגל התורה' בעיר אלעד הביא להפלת התקציב לשנת 2019, בעת ההצבעה במועצת העיר. במקביל, ראש העיר פרוש, חתם על העברת כספי התמיכות (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש העיר ישראל פרוש (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

הגוש החוסם של ש"ס ו'דגל התורה' בעיר אלעד הביא הערב (שני) להפלת התקציב לשנת 2019, בעת ההצבעה במועצת העיר.

תשעת חברים במועצת העיר - הסיעות ש"ס, דגל התורה וישי של ברק צברי, הצביעו נגד התקציב, בעוד שישה אחרים תמכו - והתקציב לא אושר.

המהומה סביב התקציב החלה לאחר שראש העיר ישראל פרוש ביקש לכרוך את תקציב התמיכות לת"תים והישיבות לשנת 2018 עם התקציב לשנת 2019, בניסיון זכות לתמיכת ש"ס ו'דגל התורה' גם בתקציב.

אך בהוראת רבני 'דגל התורה', חברי מועצת העיר הצביעו נגד התקציב, וההצעה ירדה מסדר היום.

יצוין כי בסופו של דבר, לאחר ישיבת המועצה, ראש העיר ישראל פרוש חתם על העברת התמיכות למוסדות - ללא אישור תקציב 2019.

צוריאל קריספל, מי שכיהן עד כה כיו"ר ועדת הכספים בעירייה, אמר ל'כיכר השבת' לפני הישיבה כי ראש העיר פרוש כורך בדווקא את תקציב התמיכות בתקציב 2019 למרות שאין קשר בין השניים.

"מדובר בשני סעיפים שונים, כאשר אפשר להצביע בעד תקציב התמיכות, ולהתנגד לתקציב 2019 כי עדיין לא הורכבה קואליציה", מסבירים גם גורמים בדגל התורה. "פרוש שם את הישיבות והמוסדות כבני ערובה עד שאנחנו נעביר לו את התקציב הכללי".

בתוך כך רבני איחוד הקהילות החסידיות באלעד הפנו הערב מכתב לרבני דגל התורה: "למרות פניות חוזרות ונשנות מצד ישראל פרוש לדגה"ת לא התקבלה כל תגובה. הופתענו לשמוע כי פורסם בתקשורת על כך שישראל פרוש אשם באי ההתקדמות".

עוד כתבו הרבנים: "שלחנו ביום שישי שליח אישי לגאון הרב סילמן בנושא אך עד כה לא קיבלנו תשובות. אנחנו מוכנים לשותפות מכובדת ומחכים למענה מכם". כך מכתב הרבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר