סיוט מתגלגל

הנוסעים שהגיעו לעירם אחרי כניסת השבת; הסיפור המלא

הסיוט של עשרות הנוסעים החרדים דקות לפני כניסת השבת, הנוסע שעבר מבית לבית כדי להתחנן שיארחו אותו לשבת - אחרי שצעד רגלית מרחק עצום - והילדות הקטנות שעמדו לבדן בצומת (ארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דנה הימנסון, פלאש 90)

כ-50 מנוסעי 'קו 400' של חברת אפיקים הגיעו - כפי שפורסם ב'כיכר השבת' - מבני ברק לירושלים רק בשעה 16:30, לאחר כניסת השבת האחרונה, וממש סמוך ל'שקיעה'; כעת מגיעים הסיפורים האנושיים הכואבים.

כזכור, מדובר באוטובוס שיצא מתחנתו הראשונה בבני ברק לכיוון ירושלים בשעה 13:45, אך בצומת מסובים הנהג לא הצליח לסגור את תא המטען, ולכן עצר את אותו בצידי הכביש, במה שהתגלגל לאיחור מתמשך שגרם לעגמת נפש רבה וכמעט חילול שבת המוני.

כעת מתברר, משיחות עם כמה מהנוסעים, כי הנסיעה התנהלה באיטיות יתרה כבר עם תחילתה, בגלל שלל סיבות, במרכזן העובדה כי הנהג היה בן מיעוטים ולכן סירב להתרגש מהשעה המאוחרת ומזמן כניסת השבת המתקרב.

לדברי אחת מהנוסעות, הנסיעה מבני ברק לצומת מסובים, שם האוטובוס עצר בשל תקלה בתא המטען, ארכה כמעט שעה - למרות המרחק הקצר של הצומת מבני ברק.

"הייתי נוכחת באותו האוטובוס, וראיתי את אדישות הנהג לגבי השעה והזמן. כמה שניסיתי לבקש שיזמין אוטובוס חילופי, הוא זלזל בי ושלח אותי לעשות זאת בעצמי - כשאני נתקלת בזמן ארוך של המתנה לנציג טלפוני במוקד חברת אפיקים, וכל זה כשאני בלחץ אדיר מהשבת הקרבה".

חשיפת המקרה החמור

הנוסעת, שנסעה עם ארבעת ילדיה, מוסיפה ומתארת: "בסופו של דבר לא היתה לי ברירה, ונסעתי עם ארבעת ילדי במונית שהגיעה לירושלים בחסדי שמים כשהצפירה השנייה כבר נשמעת".

לדבריה, "כשפניתי ביום ראשון לחברה בבקשה לפיצויים, הם ממש זלזלו בי, וסירבו לפצות בתואנה שזאת הבעיה שלי שלא חיכיתי לאוטובוס החילופי - שהגיע הרבה אחרי כניסת השבת. גם כשביקשתי שלפחות יחזירו לי את דמי הנסיעה ששילמתי לאוטובוס - אם לא את המונית שעלתה 190 שקל - הם שללו מכל וכל כל אפשרות פיצוי".

מדברי הנוסעת עולה, כי היה מדובר ב'קו 400' האחרון שיצא מבני ברק, ביום שישי האחרון, ולכן היא פונה לכולם: "אני מבקשת להרים את הכפפה, ואחת ולתמיד לעורר את הרגישות לציבור שומרי המצוות - הציבור החרדי, שיש לו מספיק כוח".

"די לזלזול בנו. שיפצו אותנו כהוגן על כל הקורות אותנו. ואם כך יקרה - אני כבר מודה מראש בשמי בשם כל הנוסעים", מסיימת הנוסעת בכאב את דבריה ל'כיכר השבת'.

נוסע נוסף, העונה לשם נתי, מגולל סיפור משלו: "הייתי בין הנוסעים, כשאני צריך להגיע לשכונת גילה בירושלים. בגלל העיכוב, הייתי צריך לרדת במחלף חמד, וללכת עד טלז-סטון רגלית, לדפוק בביתם של אנשים שאני לא מכיר ולהתחנן שיסכימו לארח אותי לשבת".

בדיקת 'כיכר השבת' מגלה עוד, כי על האוטובוס היו שתי ילדות קטנות שנסעו לבדם לקרובי משפחתם בירושלים. הן ירדו בצומת מסובים חסרי אונים, עד שאחת הנוסעות גילתה תושיה וסייעה להם לעלות על מונית לירושלים, כשאך בנס הן הגיעו לפני שבת לירושלים.

עוד עולה משיחות עם נוסעים, כי חברת אפיקים שלחה לבסוף אוטובוס חילופי, אך הוא הגיע לצומת מסובים רק בשעה 15:45, כאשר אין סיכוי סביר להגיע איתו לירושלים לפני כניסת השבת. בשל כך נשארו באוטובוס רק נוסעים שאינם שומרי תורה ומצוות ובני מיעוטים. כל השאר, נאלצו לנסוע במוניות במחיר מפולפל.

תגובת חברת 'אפיקים' לכל הטענות הללו טרם התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר