המאבקים באלעד

רבני אגו"י במכתב לרבני 'דגל': "פנינו אליכם מספר פעמים אך לא קיבלנו שום תגובה"

אחרי שאמש הוכח קיומו של 'גוש חוסם' באלעד, כשדגל וש"ס מנעו יחדיו את אישור התקציב הכללי של העיר, שיגרו רבני 'אגודה' המקומיים מכתב חריף לרבנים הליטאיים • המכתב המלא (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הדיין הגר"י סילמן, רב 'דגל' שקיבל את המכתב (צילום: בעריש פילמר)

שעות ספורות לאחר ש'הגוש החוסם' של דגל התורה וש"ס באלעד עצר את אישור התקציב ל-2019, שיגרו רבני אגודת ישראל באלעד מכתב חריף לעמיתיהם, רבני דגל התורה, בו הם מביעים תמיהה על התנהלותם בתקופה האחרונה, כולל הטלת האשמה באי ההתקדמות במו"מ על ראש העיר פרוש, לדבריהם "שלא בצדק".

במכתב שהוציאה מזכירות רבני 'איחוד הקהילות החסידיות באלעד', ושמוען לרבני דגל התורה בעיר הגאון רבי יהודה סילמן והגאון רבי יואל פרידמן, הם סוקרים בקצרה את הצעדים שביצע ישראל פרוש לקידום המו"מ, צעדים שלדבריהם לא נענו עד כה.

פרוש, כך הם כותבים, פנה מיד לאחר הבחירות ליו"ר דגל באלעד אבי שטרן בהצעה לשותפות מכובדת לאורך הקדנציה הקרובה. "צר לנו כי כפי שמתברר עתה, דברים אלו לא הובאו לידיעת הרבנים", הם כתבו.

עוד הם כותבים, כי התקיימו שתי פגישות עם שטרן, בשליחותו של הגאון הרב יהודה סילמן, וכי כל מה שביקש נענה בחיוב, והוא אף ענה לאחר שנשאל מספר פעמים שיש בידו התחייבות מח"כ אורי מקלב על התיקים והתפקידים שדגל התורה מבקשת, עד לפרטי פרטים".

לשאלה, כך כותבים הרבנים, האם יהיה גוש חוסם או שהמו"מ יתנהל בנפרד עם דגל ועם ש"ס, נענה אז פרוש על ידי אבי שטרן כי "נאמר לו בוודאות על ידי חברי הכנסת והגאון הרב יהודה סילמן, כי הם מנהלים מו"מ לבד לכניסה לקואליציה", כך שקיומו של 'גוש חוסם' הוכחש בתחילה, אלא שעתה כידוע נראה בבירור שהוא קיים.

מכתב רבני אגו"י (צילום מסך)

הרבנים מוסיפים במכתבם, כי "חובה עלינו גם לעדכנכם, כמייצגי סיעת ש"ס במו"מ, כי מיד לאחר הבחירות התקיימה גם פגישה עם גורם רשמי ובכיר מאוד בש"ס, אך גם לכך לא התקבלה שום תגובה לאחר מכן".

להפתעת הרבנים, כפי שהם כותבים, "התוודענו רק באמצעות מה שפורסם בתקשורת והובא לידיעתנו, כי דגל התורה החליטה על משא ומתן עם הרב ישראל פרוש. בעקבות כך, פנה אחד הח"מ למחרת, ביום שישי, כשליח אישי לגאון הרב יהודה סילמן, ובפיו מסר ברור כי פרוש מוכן למשא ומתן שיתנהל מול נציגים מטעמנו, ועדת הרבנים של הקהילות החסידיות בעיר אלעד. בפנייתנו מסרנו פרטים מדויקים עם מי אפשר ליצור קשר כדי להתקדם במשא ומתן. לא למותר לציין כי מאומה לא התקדם מאז".

צעד זה כאמור לא הוביל לשום מקום, אך שוב, לתדהמתם, "נחשפנו שוב, באמצעות התקשורת ולא באמצעות מסר ישיר אלינו, כי הרב פרוש הוא זה שאשם בכתף קרה בכל מה שקשור בהקמת הקואליציה. ולא היא, כפי שפירטנו למעלה".

ישראל פרוש (צילום: אלי קובין)

את מכתבם מסיימים הרבנים: "פנינו לשותפות, למרות כל העבר מתקופת הבחירות ולאחריה. אנו שבים על ההצעה לשותפות מכובדת בקדנציה הקרובה, וכן כי בכל עניין במו"מ עומד נציג הרבנים מוכן בכל עת".

כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', אמש (שני) בדגל התורה ובש"ס קיבלו הוראה מרבני המפלגה ללכת יחדיו ולהתנגד לכל ההצעות שמביא ישראל פרוש - מלבד הצעות פרטניות שעשויות להיטיב עם עולם התורה, עליהם תבוא הוראה נפרדת על אופן ההצבעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר