טור אישי

בחירות במחשבה נוספת // הרב ישראל גליס

הפוליטיקה סוערת ורק היהדות החרדית שומרת על שקט רועם. אתמול הזדמנתי לבניין הכנסת כדי לפגוש חבר כנסת של ש"ס דני סיידה - וזו הייתה עבורי הפתעה טובה (טור דעה)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
ח"כ דני סיידה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הפוליטיקה במדינת ישראל סוערת. הימין מתפרק, השמאל בועט בעצמו, כולם עם חילוקים וחיבורים, רק היהדות החרדית שומרת על שקט רועם. בכל מיני רשתות חברתיות והולכי רכיל, מפרקים קבוצות ומלבישים רעיונות לאיחוד ופירוק בציבור החרדי.

והשאלה הנשאלת היא - הילכו ביחד או בנפרד? מה יעשו חברי הכנסת האלו לאלו, האם הם מדברים אחד עם השני? וכולם עושים חשבונות מה כדאי לחסידים ומה לא כדאי לליטאים.

אם הליטאים - מה שנקרא 'דגל התורה' ילדו לבד, יש להם סיכוי? כולם יודעים שהציבור הליטאי כבר מזמן לא גוש אחד ויש דרישה פנימית שחברי הכנסת יפנו את מקומם לרוח חדשה ויותר צעירה.

האם 'אגודת ישראל' תעבור את אחוז החסימה? כולם יודעים שאם דגל לא ילכו יחד עם אגודה כולם ימחקו מהמפה הפוליטית ואולי זה עדיף שיעשו חשבון נפש.

עולם החסידות והתורה נוהג כמנהגו מדי יום ובסדר יום שלו הקבוע ולא נותן לבוחשים הפוליטיים להיכנס אליו הביתה. הציבור מחונך לסיסמה "ועשית ככל אשר יורוך" שבכל שנה הולך ונגמר.

אבל המריבות בין נציגי הציבור החרדים - באלעד, בבית שמש, בביתר, בירושלים, בבני ברק ובפתח תקווה, מעידים שיש שבר עמוק ותהום פעורה בין הנציגים החרדים ולא בהכרח בין הציבור באופן כללי, שזה אומר שאף אחד מהנציגות החרדית לא יכול לקחת פטרונות על הציבור החרדי שמתפקח מדי עונת בחירות.

רק מפלגה אחת חרדית שומרת על כוחה וזאת "תנועת מפלגת ש"ס", שם יש מנהיג אחד וחכם אחד שמנהלים את התנועה ביד רמה למרות כל מיני משברים שעברה ועוברת בדרך להנהגה.

מפלגת ש"ס עושה פעילות נרחבת בשטח ויעידו מאות הנציגים ברשויות ועוד יותר הנציגים בכנסת שחברים בכל מיני ועדות ופחות נואמים מעל במת הכנסת אלא יותר בעשיה בשטח.

גילוי נאות: אני לא נכנס לבניין הכנסת בגלל סיבות מסוימות, אתמול הזדמנתי לבניין הכנסת כדי לפגוש חבר כנסת של ש"ס דני סיידה, הפגישה נערכה בכנסת כי הוא צמוד למקום עבודתו ומסור מאד לתפקידים שהטילו עליו.

אני מכיר את כל חברי הכנסת של ש"ס, חלקם אישית וחלקם ציבורית, את האמת אומר, הייתה לי הפתעה לפגוש חבר כנסת שהרבה לא שומעים עליו ואולי כדאי כך, כי דני סיידה מחובר לשטח בהרבה מובנים. הוא תושב הגליל ששימש בתפקידים שונים בגליל, מחובר לשטח - תרתי משמע - ויודע לדאוג לצורכי הפרט והכלל בפריפריה.

הוא לא נואם נאומי התלהבות כדי שמחר הוא יהיה מרוח ככותרת באחד העיתונים או באתרים, אבל הוא עושה בשקט והמון, למען אלו ששלחו אותו.

אז ישר כוח על ההזדמנות לפגוש איש כזה.

בשולי הדברים: ראיתי גם "הליידגארס" [הולכי בטל] שמסתובבים בכנסת ומחפשים כותרות אבל לא נשארתי לראות את הגועל נפש, כי העדפתי להישאר עם הטעם המתוק של פגישה טובה ומועילה, ותודה לעוזרו הנאמן ולחבר כנסת מיכאל מלכיאלי על התאום והתזמון.

כשאתם חושבים על מה שיקרה בעוד למעלה מאה יום, אין לי ספק שכל הסוקרים והסקרים טועים, כשהם מדברים על ש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר