פרסום ראשון

אחרי ההתנתקות, סאטמר מתגייסת לטובת ישיבת 'חדרה'

אחרי שישיבת 'חדרה' הודיעה כי החליטה להתנתק מהמדינה ולהפסיק לקבל תקציבים מהמדינה, חסידות 'סאטמר' מתגייסת לטובת הישיבה המזוהה עם 'הפלג הירושלמי' (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות)

ישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה המזוהה עם "הפלג הירושלמי" הודיעה לפני מספר חודשים על התנתקות מתקציבי המדינה, כעת התגמול מגיע. הקנאים וחסידי סאטמר מתייצבים לצד הישיבה בדינר מיוחד שייערך עבור הישיבה בלונדון בהשתתפות רבני הקנאים לצד רבני וראשי הישיבה בעוד כשבוע וחצי.

הכל החל לפני מספר חודשים אז ראש ישיבת "כנסת יצחק" בחדרה, הגאון רבי יהושע ארנברג, שיגר מכתב חריף לשר החינוך נפתלי בנט, בו הוא הצהיר כי הישיבה מנתקת כל מגע עם משרד החינוך ולא מעוניינת בתקציבי המדינה.

הרב ארנברג כינס בזמנו את כל רבני הישיבה והציג בפניהם את השתלשלות העניינים במאבקי 'הפלג' מול שלטונות המדינה על עצמאות החינוך, והציג בפני הרבנים את החלטתו להתנתק מתקציבי המדינה, החלטה שזכתה לגיבוי פה אחד.

לדברי גורמים בכירים בחסידות סאטמר, "שיתוף הפעולה בין סאטמאר ל"פלג" שעד עתה היה בלתי רשמי, מקבל עתה חיזוק משמעותי. עד עתה הכל התנהל מתחת לראדר".

לדברי הרב ארנברג ההיתר לקבלת כספי מדינה להחזקת מוסדות היה מותנה בכל שלא תהיינה דרישות המנוגדות לרוח החינוך התורני הטהור וללא שום התערבות בתכנים ובאופי המוסדות, זאת למרות שההתייחסות היא "כי נטילת כספים אלו היא כבחינת אדם הנוטל את שלו, שהרי המדינה גובה מאיתנו סכומי כסף רבים בעל כרחינו ... ולפיכך בלקיחתינו את התקציבים אנו מחזירים לעצמינו - ולו במעט - את כספינו".

בקמפיין לגיוס כספים לטובת הישיבה משולבים הכותרות מהתקשורת החרדית על החלטת הרב ארנברג להתנתק מתקציבי המדינה. בנוסף, שולבו בתמונות הקמפיין תמונותיהם של רבני הקנאים הגרי"ט וייס, הגרמ"ד סולובייצ'יק והגרי"מ שכטער.

הכנס צפוי להיערך ביום שני פרשת בשלח בלונדון לשם יגיעו חלק מראשי הישיבה לצד רבנים בכירים המזוהים עם הקנאים וחסידות סאטמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר