אושר סופית

בשורה: אדם שנפטר - פירעון המשכנתא ידחה בשנה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הבנקאות של ח"כ יעקב אשר, הקובעת כי אדם שנטל הלוואה לדיור ונפטר - מועד הפירעון ידחה בשנה ללא ריבית (חדשות)

ח"כ יעקב אשר (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הבנקאות (שירות ללקוח) (תיקון מס' 31), התשע"ט-2019 של ח"כ יעקב אשר הקובעת כי אדם שנטל הלוואה לדיור ונפטר - מועד הפירעון ידחה בשנה ללא ריבית פיגורים.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, שהציג את החוק במליאת הכנסת, הודה לח"כ יעקב אשר על פעילותו הרבה למענם של המשפחות שאיבדו את יקירם ואף הזכיר שהחוק יהיה לזכרו של הנפטר, אחיו של ח"כ אשר.

בהצעת החוק הוצע לקבוע כי אם נפטר אדם שנטל הלוואה לדיור מתאגיד בנקאי או מגוף חוץ-בנקאי (להלן – המלווה), ידחה המלווה את מועדי פירעון ההלוואה לבקשת מי שחייב בפירעונה, לתקופה של עד 12 חודשים, ולא יגבה על כך ריבית פיגורים או תשלום אחר שלא היה נדרש לשלמו אלמלא הפיגור.

עוד נקבע כי הגוף המלווה יחויב להביא לידיעת החייב את זכותו לפי תיקון זה. ההסדר יחול לגבי הסכמי הלוואה לדיור שנכרתו 6 חודשים מיום פרסומו של החוק.

17 חברי כנסת תמכו בחוק, לא היו מתנגדים.

ח"כ איתן כבל מציג את החוק (צילום: ערוץ הכנסת)



בדיון על החוק אמר היוזם, ח"כ אשר כי "ההצעה תאפשר למשפחה האבלה את הזמן הדרוש לטפל בהחזר המשכנתה בתקופה הקשה אליה נקלעה ולהסדיר את תהליך קבלת הביטוח או המשך התשלומים ללא חשש מנטל כלכלי בשנה שלאחר הפטירה.

"לפי ההצעה, יורשיו של לקוח שלקח משכנתה ונפטר יוכל לקבל דחיית תשלומים של עד 12 חודשים ללא ריבית פיגורים, על מנת שבזמן הזה יוכלו להוציא את כל האישורים הנדרשים ולהסיר את הליך תביעת ביטוח החיים לצורך תשלום המשכנתה".

ח"כ אשר אמר כי "מדובר בתיקון קטן אך חשוב במיוחד למשפחות שחוות אסון". הוא הסביר כי "לאחר מותו של אדם משפחתו נדרשת לטפל בבעיות רבות בתקופת האבל, ולעיתים ממשיכה לשלם את המשכנתה שלקח הנפטר בחייו גם אם לא היו לה הכנסות נוספות מלבד הכנסתו של הנפטר". הוא הוסיף כי "הדחייה נועדה לאפשר לבני המשפחה להשיג את המסמכים הדרושים ולטפל בהסדרת התשלום", ואמר כי ההצעה צריכה לחול על כל מי שנטל משכנתה וילך לעולמו לאחר כניסת החוק לתוקף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר