הקרב נמשך

דיווח: מנדלבליט יקבל הכרעה בתיקי נתניהו - בעוד כחודש

בעוד ראש הממשלה ו'הליכוד' מחדדים מסרים נגד קבלת החלטה על שימוע - לפני הבחירות, ב'הארץ' דווח כי מנדלבליט יפרסם את החלטתו בעוד כחודש. השופט מצא תקף את נתניהו וחטף חזרה (ארץ)

נתניהו (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יודיע על החלטתו האם להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו - בחודש הבא, כך מפרסמת הבוקר (ראשון) רויטל חובל ב'הארץ'.

לפי הדיווח של חובל, מנדלבליט מעוניין להכריע בהקדם האפשרי, זאת לאחר ששוחח עם בכירים במשרד המשפטים ועם קודמיו בתפקיד.

מנדלבליט אמר בסוף השבוע כי "זה לא סוד שאנחנו משתדלים לעבוד כמה שיותר מהר. אנחנו יושבים ביחד ומנסים לקבל החלטות, בשום אופן לא על חשבון המקצועיות. עם זאת, אין שום מניעה שראש הממשלה יכהן בתפקידו גם לאחר שיוחלט להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע".

אמש, פרסם ראש הממשלה נתניהו סרטון בעמוד הפייסבוק שלו בו השווה את ההחלטה על שימוע בעניינו לפני הבחירות - לחף מפשע שקטעו את ידו, ואמר: "מישהו יכול להחזיר לכם את הבחירות? לא מתחילים בשימוע לפני הבחירות, אם לא מסיימים את השימוע עד הבחירות".

רה"מ נתניהו נגד השימוע (מתוך הפייסבוק של נתניהו)

שופט בית המשפט העליון לשעבר, אליהו מצא, תקף הבוקר את ראש הממשלה נתניהו ואמר בראיון ל'כאן רשת ב': "נער הייתי וגם זקנתי. אני לא זוכר בכל הקריירה שלי התבטאויות כאלה נגד רשויות אכיפת החוק מצד מישהו שהוא לא ראש ארגון פשע".

על הסרטון של נתניהו, אמר מצא: "התביישתי בשבילו. כי הוא לא מתבייש. הוא צריך להבין שהכהונה של ראש הממשלה זו לא איזו נחלה פרטית שהוא הביא אותה מהבית ושצריך לקיים אותה בידיו בכל מחיר".

מצא הוסיף ואמר כי "הערות מן הסוג הזה הן לא פחות מאשר הסתה נגד היועץ המשפטי לממשלה ונגד רשויות אכיפת החוק. ממש הסתה. במובן הפלילי של המלה".

מ'הליכוד' נמסר בתגובה כי "מגוחך לכנות כהסתה כל ביקורת עניינית של ראש הממשלה על התהליך המשפטי התמוה שמתנהל נגדו בעניין השימוע. הרי אין תקדים שפתחו בשימוע נגד איש ציבור בתקופת בחירות ולא אפשרו לו להשמיע את תשובותיו בשימוע עד הבחירות. גם אין תקדים לחיפזון התמוה שבו מתקבלת ההחלטה על השימוע תוך ימים ספורים בלבד, לעומת דיונים יסודיים שנמשכים כ-18 חודשים בממוצע במקרים דומים.

"ברור שההתעקשות להביא במהירות חצאי דברים לפני הבחירות, שעליה קובל ראש הממשלה, היא התערבות גסה בבחירות. בית המשפט העליון נמנע בצדק מלהתערב בנבכי הפוליטיקה ומצער שהשופט לשעבר מצא נגרר לקמפיין התקשורתי שמטרתו להפיל את ראש הממשלה נתניהו ולהעלות את שלטון השמאל".

הבוקר, נערכה ישיבת ממשלה לאחר שבשבוע שעבר לא התקיימה ישיבה בשל שהותו של ראש הממשלה בברזיל. בפתח הישיבה לא התייחס ראש הממשלה למצב הפוליטי.

לפני הישיבה, אמרה השרה מירי רגב כי "לא נכון להתערב בהליך של בחירות כשלא נותנים לראש הממשלה להגן על עצמו. היועמ"ש לא יכול לפרסם את המלצותיו בלי לתת לראש הממשלה להגיב, אי אפשר שהציבור ישמע רק צד אחד". רגב האשימה כי התנהלות מנדלבליט נראית כאילו הוא "מנסה להיות חלק מאותה מקהלה שמטרתה להפיל את נתניהו".

"זה לא ראוי המצב הזה שבו תולים נבחר ציבור בכיכר העיר לפני מערכת בחירות", הוסיפה רגב, "כשיודעים שנתניהו הוא המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר