הרפורמה הורחבה

מהיום: טיפולי שיניים עד גיל 18 יינתנו בחינם

רפורמת טיפולי השיניים מתרחבת היום, עם אישור הממשלה את מתן הטיפולים המניעתיים והמשמרים בחינם, עד לגיל 18. בעוד כחודש, תיכנס לתוקף הרחבה נוספת. כל הפרטים (ריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעתו של סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן להרחיב את 'רפורמת טיפולי השיניים' שיזם, עד לגיל 18, ולא רק עד גיל 16 כפי שהיה עד כה.

החלטה זו נכנסה לתוקף באופן מיידי, לאחר האישור בממשלה, כחלק מהמהלך רחב ההיקף אותו כזכור יזם ליצמן עוד בכניסתו למשרד הבריאות בשנת 2015.

בהתאם לכך, מגיל 8 עד גיל 18 זכאים החל מהיום הילדים ובני הנוער לטיפולי שיניים מניעתיים ומשמרים במסגרת סל שירותי הבריאות, באמצעות קופות החולים.

במסגרת הרפורמה, טיפולי שיניים יינתנו ללא השתתפות עצמית או בהשתתפות עצמית בסכום ממוצע של 24 שקל לטיפול, ולא יותר מ-49 שקל לביקור. את השירות ניתן כאמור לקבל בקופות החולים בהן מבוטחים הילדים, במרפאות הקופה או במרפאות הקשורות איתה בהסכם.

כמו כן, החל מעוד חודש, יסובסדו טיפולי השיניים גם לקשישים שמעל גיל 75.

ליצמן (צילום: פלאש 90)

סגן שר הבריאות ליצמן אמר לאחר האישור: "אני חש סיפוק עצום על שהצלחתי להגיע ליעד אותו הצבתי עם כניסתי לתפקיד במשרד הבריאות. התחלנו את רפורמת השיניים לילדים מגיל 8 ועלינו שנה אחר שנה עד לגיל 18. בזה תם בהצלחה מהלך חברתי לאומי אותו יזמתי למען ילדי ישראל מכל האוכלוסיות ללא הבדל ואפליה. אני מברך על הירתמות כל חברי הממשלה להעביר את הרפורמה, ולהזכירכם בתחילת הדרך עברנו קשיים ומהמורות אך לא הרפיתי”.

“זהו צדק חברתי ותיקון עוול היסטורי למען ילדי ישראל. טיפולי השיניים היו במשך כל השנים הוצאה גדולה ומיותרת בכיסם של כל אזרחי ישראל וכיום הם ניתנים ללא עלות במסגרת סל שירותי הבריאות הממלכתי בקופות החולים".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף: “אני גאה לומר כי החל מהיום, הורים לא ידרשו עוד לשבור קופת חיסכון עבור בריאות השן לילדיהם. נושא חשוב זה הוא אבן דרך בדרכנו לקיים חברה שבה ערכי הבריאות נגישים, זמינים ושווים לכל כיס".

ועוד בענייני בריאות: במסגרת ישיבת הממשלה שעסקה בהרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2019, הנחה ראש הממשלה נתניהו את סגן שר הבריאות ליצמן להגיש לממשלה תוך שבועיים מספר חלופות לעדכון קבוע של סל שירותי הבריאות.

מטרתו של עדכון זה הוא להבטיח ודאות ויציבות תקציבית למערכת הבריאות, ולאפשר לה לענות על מכלול הצרכים הנדרש למערכת, לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות והזדקנות האוכלוסייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר