פעימות הלב פסקו

'החולה הסופנית': הנערה אוריה מחפוד ע"ה

הנערה החרדית אוריה מחפוד, בת ה-16 שהונפקה לה 'תעודת פטירה' בבית החולים - על פי אי-תפקוד מוחה בלבד, נפטרה בסוף השבוע האחרון לאחר שגם ליבה פסק מלפעום (דיין אמת)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ברוך דיין האמת: הנערה אוריה מחפוד (16), הלכה בסוף השבוע האחרון לעולמה, במיטתה בבית החולים.

כזכור, "כיכר השבת", ליווה את מאבקו של אביה בבית החולים שערי צדק בירושלים, לאחר שהצוות הרפואי במקום הנפיק לבתו תעודת פטירה, בעוד ליבה פעיל.

ב'שערי צדק' טענו מנגד, כי זהו הנוהל - להתייחס למוות מוחי כאל מוות לכל דבר וענין, וכי הם נהגו עם המשפחה לפנים משורת הדין כאשר המשיכו את אשפוזה ותזונתה בין כותלי בית החולים.

האב, אלעזר, אף עתר כזכור לבית המשפט נגד התנהלות בית החולים, אך השופטים קיבלו לבסוף את העמדה הרפואית המוסמכת בענין.

מאבקו זה של אלעזר מחפוד, האבל כעת כאמור על מות בתו, אף הוביל בשלב מסוים קומץ חרדים קיצונים להפגין מול בית החולים, לפני כשבועיים.

כעסו של אבי הנערה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראשיתו של הסיפור העצוב הזה, לפני מספר חודשים, אז חולייה של הנערה אוריה, בת למשפחה ברוכת ילדים מירושלים, התבטא רק בקשיים שמיעה שצצו לפתע. אך עד מהרה, התגלו גם בעיות מוטוריות שהלכו והחמירו.

מצבה הרפואי לא הקשה רק על תנועותיה של אוריה, אלא אף מנע ממנה אט אט את האפשרות לאכול ולשתות באופן רגיל.

בדיקות נוירולוגיות מקיפות שנערכו לה בבית החולים רמב"ם לא העלו ממצא משמעותי, בהמשך היא הובהלה לבית החולים לילדים שניידר, שם היא אושפזה בטיפול נמרץ זמן ממושך, ולאחר מכן חל שיפור מה במצבה והיא הוחזקה במוסד של אלי"ן.

ההתפתחות המשמעותית החלה לפני כחודש, עם אשפוזה של אוריה בבית החולים שערי צדק בירושלים, כשהרופאים במקום ערכו לה בדיקת SPECT לאבחון על תפקוד המוח, בסיומה נקבע כי הוא חדל לתפקד - מה שהוביל כאמור לקביעת מותה המוקדם.

בסוף השבוע האחרון, כאמור, גם ליבה של אוריה פסק מלפעום, מותה נקבע באופן סופי והיא הובאה למנוחות בהלוויה כואבת בהשתתפות בני משפחתה ומכריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר