אאא

הירק החריף הזה עמוס בפיטוכימיקלים נדיפים של ה"אורגנו-סולפור" (האחראי לטעם המתמשך בפה), שעשויים לסייע במניעת מוטציות גנטיות, התפשטות תאים סרטניים וצמיחת גידול, אומרים החוקרים. התרכובות הללו גם סופגות רדיקלים חופשיים שיכולים להזיק לתאים ולהוביל לסרטן.

אנשים שהשתתפו במחקר אכלו 33 גרם של שום בשבוע, או 11 שיני שום. נכון, בהחלט מדובר בכמות גדולה בהרבה מזו שרוב האנשים יאכלו בשבוע, אך ניתן לראות במחקר תזכורת עד כמה מזונות צמחיים מועילים לבריאות.

חוקרים מאוניברסיטת קולורדו גילו כי למרות שאכילת מנה אחת פחות ביום של שום, אנשים שאכלו מגוון רחב יותר של ירקות זכו ביתרונות בריאותיים יותר מאלו שבחרו מתוך מבחר קטן יותר של פירות וירקות.

הסיבה הסבירה: הפיטוכימיקלים הנלחמים במחלות בצמחים משתנים ממשפחה בוטנית אחת לאחרת. ככל שתגדילו את מגוון הירקות שתאכלו, כך יותר סוגים של פיטוכימיקלים בריאים יכנסו לגופכם.