פסק הלכה

"מותר לחלל שבת להתכונן לחקירת שב"כ"

בשב"כ ניסו להביך את הימין כשחשפו כי חיללו שבת כדי לתדרך את התלמידים בישיבה ברחלים אך רבני הימין הודו בכך ואמרו כי מדובר בפיקוח נפש לנוכח החשש לאובדנות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פעילי הימין מדגימים את עינויי השב"כ (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

חקירות השב"כ מול נוער הגבעות מעוררות סערה וגם פסקי הלכה ייחודיים. על פי הדיווח ב-ynet, רבנים בכירים בימין פרסמו פסק הלכה חריג שמתיר לחלל את השבת כדי להכין את החשודים לחקירות השב"כ וזאת מטעמי פיקוח נפש, שכן על פי החשש החקירות הנוקשות יכולות להביא את הנחקרים לכדי אובדנות.

על פי הדיווחים, פעילי ימין נסעו במהלך השבת מיצהר לישיבת 'פרי הארץ' ברחלים שם לומדים החשודים במות הפלסטינית זאת כדי להכין את התלמידים לחקירות שמצפות להם.

על פי הדיווח, מי שפרסם את דבר חילול השבת היו אנשי השב"כ שניסו להשחיר את דמותם של פעילי הימין שחיללו את השבת, אך בפועל גרמו לתוצאה הפוכה, שכן לנוכח הפרסומים האחרונים על חקירות השב"כ והחלטות בית המשפט שהוכיחו כי בשב"כ אכן מענים את הנחקרים, התייצבו גם רבנים ואישרו כי מדובר בפיקוח נפש שדוחה שבת.

בכיר הרבנים שאישר את פסק ההלכה היה הרב דב ליאור, אליו הצטרף אליו גם הרב יהושע מרדכי שמידט, רבה של שבי שומרון וראש ישיבת "ברכת התורה", ורבנים נוספים.

"לפי מה שנמסר לי, אחד מהנערים, לאחר שעבר את כל הסבל של המאסר, ביקש לשלוח יד בנפשו, כלומר שהתנאים הם לא תנאים סבירים כמו שראוי במדינה דמוקרטית, (ולכן) הבחורים שבאו לעודד ולחזק את רוחם של הנערים - זה נחשב הצלה", אמר הרב ליאור.

הרב הוסיף: "יש לנו כלל שאם לוקחים מישהו לשמד, אז כתוב שמותר לחלל שבת בשבילו, למרות שזה לא בעיה קיומית גופנית אלא נפשית. גם כאן, יש בעיה שהבחורים האלה עלולים לאבד את שפיות הדעת, כמו שקרה, אז ודאי שיש עניין להציל אותם ולחזק אותם בנסיבות האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר