המכינה הקדם-צבאית החרדית הראשונה והיחידה בארץ

מכינת "הררי ציון" הינה המכינה הקדם-צבאית החרדית הראשונה והיחידה בארץ, שהחלה לפעול לפני 6 שנים, באלול תשע"ג (חרדים בצבא, שיווקי)

(צילום: יח"צ)

המכינה הוקמה על ידי הרב יחיאל פרץ, המשמש כנשיא המכינה ומורה דרך רוחני, כאשר בראש המכינה עומד יהונתן הלוי, בוגר ישיבת נהורא, איש חינוך מהשורה הראשונה, בעל ניסיון עשיר, בוגר תואר שני בחינוך, ועבר צבאי כלוחם ומפקד בחטיבת הצנחנים, בסדיר ומילואים.

הרב יחיאל פרץ, המשמש כנשיא המכינה ומורה דרך רוחני

המכינה הוקמה מתוך הצורך להכין בני נוער חרדים, בוגרי ישיבות קטנות, ישיבות גדולות, ובוגרי ישיבות תיכוניות וטכנולוגיות חרדיות, לקראת השירות הצבאי בצה"ל במסגרת שתתאים לבחורים החרדים כך שיוכלו לשמור על זהותם החרדית והערכים עליהם גדלו לצד ההכנה לשירות תוך פיתוח אחריות ובנייה של זהות עצמית.

בוגרי המכינה מתגייסים ברובם למסלולי שילוב חרדים בצה"ל, כלוחמים בפלוגות החרדיות של נצח, גבעתי וצנחנים.

המכינה ממוקמת ברמת הגולן, בנוף פסטורלי וירוק, הרחק משאון העיר הרועשת, במקום המאפשר ניתוק ושלווה בכדי לעבוד על הדברים החשובים באמת.

חזון המכינה הוא לראות את הבוגרים משתלבים בצה"ל בצורה המיטבית ביחידות השונות, תוך שמירה על ייחודיותם וזהותם החרדית, מתוך גאווה מחד בחרדיותם, ומאידך גאווה בהשתלבות הראויה בעשייה למען עם ישראל.

סרטון תדמית על המכינה

הרב יחיאל פרץ אומר לנו: "אנו גם רואים את בוגרינו כאשר הם משתחררים משירותם הצבאי, משתלבים בחברה הישראלית על כל גווניה, בתורה ובמלאכה, מקימים משפחות על ברכי התורה ושומרים על זהותם החרדית" הוא גם מסכם את מטרות המכינה בקצרה:

"חיזוקם בצד הרוחני – יראת שמים, תפילות ולימוד תורה, חיזוקם בצד הנפשי-מנטלי ,חוסן פנימי, חיזוק הדימוי העצמי והביטחון העצמי וכמובן חיזוקם בצד הפיזי בכדי שיגיעו לשירות הצבאי מוכנים ברמה הגבוהה ביותר בכדי למנוע פציעות"

סדר היום במכינה מורכב מחצי יום לימודי בית מדרש וחצי יום הכנה לצה"ל.

לימודי בית המדרש כוללים לימודי מוסר, הלכה, אמונה, תנ"ך, גמרא וחסידות. הלימוד מועבר בקבוצות קטנות מתוך למידה אישית וראיה פרטנית לכל בחור ובחור.

לימוד התורה מועבר ע"י רמי"ם בעלי תואר ראשון בחינוך והשכלה תורנית רחבה. ​

החלק של ההכנה לצבא מתחלק לשנים. שיעורים ואימונים.

​שיעורי ההכנה לצבא מתמקדים בנושאי מורשת קרב, מוסר יהודי בשעת מלחמה, מהי המשמעות של חייל יהודי בארץ ישראל, מהי המשמעות של הגנה על עם ישראל, שיחות עם קצינים ומפקדים מיחידות מובחרות בצה"ל, שיחות עם לוחמים חרדים, הרצאות ממרצים אורחים ולימודי ערבית.

בחלק הפיזי קיימים אימוני כושר קרבי, אימוני קרב מגע וחדר כושר. מטרת האימונים היא חיזוק הביטחון העצמי, חיזוק היכולות הפיזיות, חיזוק הכושר הגופני מתוך אמונה שנפש בריאה בגוף בריא.

​"חלק מהאני מאמין שלנו במכינה" אומר הרב פרץ,"הוא לבנות את החוסן הנפשי של הבחורים. לצורך כך, מתוך ראיה חינוכית מקצועית, עם ניסיון עשיר אנו משתמשים בשטח ככלי מרכזי להשגת מטרה זו"

"התלמידים יוצאים פעם בשבוע לטייל בארץ וכל פעם הולכים קטע אחר מתוך "שביל ישראל" תוך יצירת חיבור עמוק לאדמת ארץ ישראל על ידי הרגליים, פשוטו כמשמעו"

תלמידי המכינה מנצלים יום מושלג לפעילות

​"פעם בחודש יוצאים התלמידים לשטח לסדרה של יומיים, שלושה וארבעה ימים בכדי להתמודד עם אתגרי השטח ולצאת ממנו חזקים יותר ברוח ובנפש. הבחורים מתמודדים עם סדרות שטח והישרדות מאתגרות ביותר המחשלות אותם ונותנות להם פרספקטיבה נכונה ובוגרת על החיים. ניתוק משגרת היום יום, ניתוק מהטלפון הנייד, ניתוק מהדאגות, ושימת לב על הדברים החשובים באמת. בשטח התלמידים לומדים על ערכי הרעות, החברות, האחריות, הבגרות והנתינה. לומדים על קבלת האחר, סבלנות וסובלנות, דחיית סיפוקים והתמודדות עם קשיים, עמידה ביעדים הנראים בלתי ניתנים להשגה. את כל זה מייצר עבורנו השטח ואנו משתמשים בו בכדי להציב מראה אל מול הבחורים ולשקף להם את הדברים כפי שהם באמת באים לידי ביטוי בחיים"

​אנו במכינה עושים את המיטב, תוך שימת לב לפרטים, עם יחס אישי, תוך דגש על אווירה משפחתית ותומכת, בכדי להתאים לכל נער את החליפה המתאימה לו ביותר"

הרב פרץ מסכם בסיפוק רב:

"בסיעתא דשמיא אנו רואים ברכה רבה בעמלנו, בוגרנו היקרים משולבים בכל יחידות השדה בצה"ל, בלחימה בסיירות ופיקוד. הם מגיעים הרבה יותר גבוה מאשר היו מתגייסים ללא המכינה. כל בוגרנו ללא יוצא מן הכלל מדווחים תמיד ומספרים עד כמה המכינה הייתה משמעותית עבורם ועד כמה הם מרגישים ויודעים שהמכינה עזרה ועוזרת להם רבות בשירותם הצבאי. בכל פרמטר אפשרי. ובעיקר ברוחניות ובחוסן נפשי, הצלחה רבה זו היא שנותנת לנו את הכח להמשיך הלאה בכל המרץ והעשיה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר