האלימות בנח"ל החרדי

החשד: החיילים היכו פלסטינים כשעיניהם מכוסות

הפרשה החדשה בגדוד: הוארך מעצרם של חמישה מחיילי 'נצח יהודה', קצין וחייליו, החשודים כי התנהגו באלימות נגד שני פלסטינים אותם כפתו בתוך רכב ה'זאב' הצה"לי (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מעצר פלסטינים (צילום ארכיון: פלאש 90)

בית המשפט האריך הערב (חמישי) את מעצרם של חמישה חיילים מגדוד 'נצח יהודה' (הנח"ל החרדי), החשודים באלימות אסורה כלפי עצורים פלסטינים.

לפי הדיווח ב'כאן', החיילים אספו את העצורים הפלסטינים, וכשעברו בנקודת הפיגוע בגבעת אסף, בו נרצחו שני חבריהם יוסף כהן ויובל מור יוסף בפיגוע ירי, החלו החיילים להכות את העצורים.

בכל אותן הדקות, בעת הפעלת האלימות, היו שני הפלסטינים כפותים ברכב הצבאי ('זאב') ועיניהם מכוסות.

ארבעת הלוחמים חשודים בתקיפה עצמה, והקצין חשוד ב"עמידה מנגד" וככל הנראה לא השתתף בעצם המעשה החמור.

לפי הדיווח של הכתב משה שטיינמץ, מפקד חטיבת כפיר - תחתיה נמצא גדוד 'נצח יהודה' - התכוון להעמיד את הלוחמים החשודים לדין משמעתי, אלא שהפרקליטות הצבאית הורתה על פתיחה בחקירת מצ"ח.

בחקירתם שתקו רוב הלוחמים החשודים, למעט חשוד אחד שכן ניאות למסור את גרסתו. הערב כאמור הוארך מעצרם של ארבעת החיילים עד ליום שלישי הבא ושל הקצין - עד יום ראשון.

עורכי דינם מהסניגוריה הצבאית מסרו: "החיילים הנחקרים הם לוחמים רבי זכויות, שמבצעים פעילות מבצעית בגזרה מורכבת תוך סיכון יום יומי של חייהם. הם משתפים פעולה בחקירה ומבהירים את פרטי האירוע. נמשיך לוודא שזכויותיהם בחקירה יישמרו במלואן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר