ביקורת אלבום

ממקום לנוער בסיכון לאלבום מוזיקלי מרתק

'הזולה של חצרוני' מקום העוסק בנוער בסיכון באמצעות מוזיקה יצר אלבום מוזיקלי ייחודי רובו מחרוזות, מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר האזין וחזר לספר (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

מחרוזות שירים מוכרים הן דבר אהוב, אבל רק אם מצליחים ליצוק אותן בצורה חדשה שנותנת למאזין סיבה טובה להקשיב להן ולא מדובר במחזור של חומרים שבסך הכל מצביע על חוסר המקוריות והיצירתיות של מי שאסף אותן למחרוזת.

האלבום "מעגלים של מים" עושה את העבודה הזו בצורה טובה ואולי אפילו מצוינת. האלבום יצא על ידי "הזולה של חצרוני", מקום מיוחד במרכז העיר ירושלים, בו נותנים מקום לנוער בסיכון המסתובב בלילות מקום בטוח ומעגלי מוזיקה, שנותנים את המקום לנערים להתבטא מוזיקלית ורגשית.

בעל המקום הראל חצרוני והמנהל אורן אסולין, החליטו לפני כשלוש שנים להקליט את האווירה המיוחדת באמצעות אלבום מוזיקה ייחודי, שמצליח להעביר את הרגש והזרימה גם אל אולפני ההקלטות, בניצוחו של המעבד והמפיק המוכשר אבי טל.

באלבום משתתפים כשלושים זמרים, נגנים, מספרים מתוך צוות הזולה והנערים שמגיעים למקום, שחוברים יחד ל-13 רצועות 11 של שירים ושתיים של סיפורים מלאי לב ורגש.

השירים נעים בין מוזיקה יהודית לצד כמה ביצועים לשירים ישראלים מוכרים שזוכים הפעם להילת תפילה וקדושה שמרימה אותם למעלה. הביצועים ברובם אקוסטיים (מלבד הרצועה האחרונה האלקטרונית) ומלאי קולות. רוב הזמרים אינם בעלי קולות ייחודיים במקרה הטוב, אך זה ממש לא העניין המרכזי של האלבום. תחושת החיבור והרגש שצפה מכל רצועות האלבום, היא זו שהופכת את "מעגלים של שמים" לאלבום שיש מה להאזין לו.

האלבום נפתח בלחנו המרגש של יניב מטרי לתפילת נשמת כל חי, שבוצע בעבר על ידי "דיוואן הלב" ורועי ידיד, הביצוע האדמתי של חברי הזולה מצוין ומהווה פתיחה מעולה לאלבום.

באלבום ישנם גם שני שירים חדשים מקוריים -שבת היום הסוחף אותו כתב והלחין יוסף גבאי ו'כוכב' הרוקיסטי המעולה אותו כתב והלחין אחיו הקטן של סיני תור - אליקום תור.

נקודה יפה נוספת, באלבום שותפו גם נערים שלא ניחונו ביכולת מוזיקלית, חלקם ציירו את עטיפת האלבום או כתבו טקסטים שמופיעים לצד השירים.

למרות האווירה ה"פריקית" מעט והקומזיצית, מצליח המעבד אבי טל "לארוז" את הכל מבלי לפגוע באווירה לתוך עטיפה מוזיקלית מהודקת ומקצועית מאד, שמרימה את הפרויקט מעלה מעלה. לשמור על האותנטיות מבלי לוותר על הזווית המקצועית, זו מלאכה לא פשוטה כלל וכלל ואבי טל עומד בה בצורה מפליאה שתגרום לכם לרצות להאזין לאלבום מתחילתו ועד סופו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר