"נמאס לנו מהכפייה החרדית"

רון קובי מציג: שלג למחללי שבת בלבד ומאבק נגד העסקים

ראש עיריית טבריה רון קובי הביא ביום שישי משאיות של שלג מאתר החרמון לטיילת. בצאת השבת עדכן: "15,000 אנשים פקדו את מתחם הטיילת של טבריה השבת" • שומרי השבת הופלו (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
רון קובי (צילום: פלאש 90)

יותר מארבעים יום חלפו מישיבת המועצה הראשונה והסוערת בטבריה, ולראש העיר רון קובי עדיין אין קואליציה, זו הסיבה שלא היתה התכנסות נוספת של מועצת העיר. לראש העיר הססגוני אין זכות חתימה בעירייה, אין וועדות ואין מחזיקי תיקים. אך נדמה כי את ראש העיר עצמו המצב לא ממש מטריד, הוא עסוק באטרקציות בטיילת הסמוכה לכינרת ובמלחמה קשה נגד בעלי העסקים בעיר שלטענתו משליכים פסולת בניגוד לכללים שקבע עם כניסתו לתפקיד.

בשבועיים האחרונים עסוק קובי במאמץ להפוך את הטיילת הצמודה לכינרת למקום תוסס ביום השבת. ראש העיר מעודד עסקים לפתוח בשבת ומעביר מידי שבת שידור חי מהטיילת לפייסבוק שלו תוך העברת מסר לתושבים לרדת בשבת בבוקר לטייל בטיילת, בהוראתו ובמימון העירייה הביאו ביום שישי משאיות של שלג מאתר החרמון לטיילת.

ראש העיר כתב בסוף השבוע בפייסבוק "מעמיסים לנו בחרמון 120 טון שלג על משאיות. חגיגה מחר בטיילת כולם מוזמנים להפנינג לבן ושמח, פעילות לילדים, נוער ומבוגרים! סלסה, מוסיקה, אוכל, יין והמון שמחה טבריינית וגאווה. תזמינו אורחים".

בצאת השבת כתב ראש העיר "15,000 אנשים פקדו את מתחם הטיילת של טבריה השבת!! השלג מהחרמון , השמש, האוכל , השתיה, היין, ההופעות, האטרקציות והמוסיקה גרמו לכולם להבין שטבריה הופכת לבירת הבילויים והתיירות של המדינה! ומעל לכל הכנרת!!! שעולה ועולה! טבריה עיר הכנרת. צילום קצר מהאוויר שיגרום לכם להבין מה היה פה היום".

יצויין כי אטרקציית השלג נפתחה לקהל הרחב בשבת ומייד בצאת השבת פונתה על ידי טרקטורים מטעם העירייה, מה שמנע מילדי העיר השומרים שבת להנות מן האטרקציה הלבנה, רבים מתושבי העיר רואים זאת כאפליה. "בעירייה אמרו כי השלג נמס, מעניין שהשלג נמס בדיוק בשעה 17:15 עם צאת השבת, יכלו להשאיר את האבטחה וההדרכה עוד שלוש שעות"

תושב טבריה פונה באמצעות 'כיכר השבת' לרון קובי: "אדוני ראש העיר! אתה ראש עיר של כולם? או של אלה שבחרו בך? דווקא בימים אלה שאתה מנסה להראות שהעיר חשובה לך, שאתה מקדם ודואג, אתה במו עצמך דואג לפלג ולשסע את הציבור. יש ציבור שלם שכואב את כאבה של השבת. אני דתי שגר בעיר, גם לי מגיע להינות מהפעילות שקיימת בעיר. הבאת שלג לשבת בטיילת, אבל מה מיהרת מיד במוצ"ש לפנות את השלג? למה לא יכלת להשאיר לשומרי השבת להינות גם? אנחנו לא טבריינים?".

התושב מוסיף "אתה בפועל ראש העיר של כולם... לפחות כך אתה אומר... אבל לדאוג לכולם בפועל זה רחוק ממך והלאה... עוד כמה שעות ולדאוג לפעילות לילדים השומרים שבת במוצאי שבת. זה לא עולה לך כסף. כבר דאגת לזה, אז למה לנו לא מגיע? כי אכפת לך לעשות חילול שבת ולהראות את האג'נדה שלך, ולא באמת אכפת לך מהתושבים אומר התושב הדתי בכאב.

תושב אחר כתב "אתה מעניש ציבור שלם בגלל מחלוקת בפוליטיקה? אני כאדם דתי לא מרגיש שאתה ראש עיר של כולם אני מרגיש שאתה מפלג ומשסע את הציבור, עם כל הכבוד לנסיון שלך להחיות את העיר"

מי שמנהל את המלחמה נגד חילולי השבת של ראש העיר והתופעה של מימון העירייה לחילול שבת תוך עידוד עסקים לפתוח בשבת, הוא דווקא חבר המועצה מהבית היהודי רפאל טרבלסי, הוא שיגר לראש העיר מכתב חריף בו הוא מבקש לקבל לידיו את פירוט ההוצאות של הפסטיבלים שמארגן ראש העיר בשבת, בימים האחרונים הבהיר כי לא יכנס לקואליציה גם אם יוצע לו תפקיד סגן בשכר עד שראש העיר לא ישנה את האג'נדה בנושא עידוד עסקים לפתיחה בשבת.

אחת הפעילות של רון קובי הציבה שלט על בובת השלג בפסטיבל השלג בטיילת הטבריינית עליו כתבה "טרבלסי - גם אם תעמוד על הראש לא תקבל סגן בשכר"

בנתיים מתברר כי ראש העיר רון לא מנהל מאבקים רק בנושא הדת, והחל במאבק ראש בראש מול בעלי עסקים ברחוב הגליל בעיר. לטענתו הם מתעצלים להוציא את הזבל של החנויות לפחים הגדולים ומניחים את שקיות האשפה המלאות מחוץ לחנויות מה שמעלה את זעמו של ראש העיר. בליל השבת האחרונה הגיע ראש העיר לרחוב הגליל והעביר שידור חי בפייסבוק שלו כיצד הוא מורה לפקחי העירייה לבצע חיטוט בשקיות האשפה ולזהות של מי האשפה, הפקחים מצאו חשבוניות של עסקים מסוימים והעניקו להם דו"חות על סמך הערכה כי הם אלו שהשליכו את האשפה.

על כך כתב ראש העיר כתב בפייסבוק "דו"ח בשידור חי על השלכת פסולת באמצע רחוב הגליל! בעלי עסקים ילמדו סוף סוף לשמור על טבריה נקייה. רק בכוח מבינים פה והגיע הזמן"

רון קובי ראש עיריית טבריה אומר ל'כיכר השבת': השלג הוצא בצאת השבת מכיוון שרובו נמס והתלכלך, קשה ומסוכן לשים שלג ללא אבטחה ולכן אי אפשר היה להשאיר זאת בצאת השבת. רבים מהדתיים והחרדים הגיעו לטיילת ולא נרשמה כל הפרעה. דרכנו היא דרכי נועם! הציבור החילוני הצביע ברגליים! הכפייה החרדית כבר לא מעניינת אף אחד במדינה! הציבור החילוני לא סופר יותר את הכפייה! הציבור החילוני והדתי מאסו בכפייה החרדית!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר