התגובה לרקטה

צה"ל תקף "שתי תשתיות תת קרקעיות" של חמאס בעזה

זמן קצר לפני חצות הלילה, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר ברצועת עזה, בתגובה לירי רקטה לעבר עוטף עזה. מצה"ל נמסר כי הותקפו 'שתי תשתיות תת קרקע של ארגון הטרור חמאס' (צבא וביטחון)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בשבט תשע"ט | 12.01.19
תקיפה בעזה. ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

זמן קצר לפני חצות הלילה אמש (מוצאי שבת), תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר יעדי טרור ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטה, מוקדם יותר אמש, לעבר עוטף עזה.

יעד התקיפה, כפי שנמסר מדובר צה"ל, היה "שתי תשתיות תת קרקע של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה". עם זאת בצה"ל לא פירטו באיזה תשתיות מדובר.

בצה"ל הבהירו כי התקיפה באה "בתגובה לשיגור משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר" והפנו אצבע מאשימה לארגון הטרור חמאס, "אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה".

"צה"ל ימשיך לפעול להגנת אזרחי ישראל וכנגד טרור משטח הרצועה", נמסר מדובר צה"ל.

בחמאס הגיבו לתקיפה ואמרו כי "ישראל ממשיכה להרוג מפגינים לא-אלימים בדם קר ולהפציץ את מוצבי ההתנגדות. הסלמה מסוכנת ושימוש באש לא יביאו לה ולתושביה ביטחון. והיא תישא בתוצאות ובהשלכות המלאות".

בתחילת השבוע שוגרה רקטה לעבר העיר אשקלון, אך היא יורטה על ידי מערכת 'כיפת ברזל'.

בסוף השבוע התעמתו אלפים עם כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. המהומות התרחשו במספר מוקדים על הגדר כאשר באחד מהם ניסו המונים לפרוץ לישראל, אך ללא הצלחה. פלסטינית בת 43 נהרגה, לוחם צה"ל נפצע באורח קל מאבן.

בצה"ל מסרו כי כ-13 אלף פלסטינים הפרו את הסדר לאור גדר המערכת, הם יידו מטענים, רימונים, אבנים והבעירו צמיגים. בתגובה כלי טיס של צה"ל תקף עמדה של החמאס ויעד נוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר