'אנשים היו בשוק'

יועצו של טראמפ הזמין תוכנית לתקיפה באיראן

ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב טראמפ, זעם על הירי שבוצע לעבר שגרירות מדינתו בעיראק בידי מיליציות איראניות, והורה להכין תוכנית לתקיפה צבאית נגד איראן (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בולטון בביקורו בישראל, בשבוע שעבר (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ון בולטון העביר לפני מספר חודשים לאנשי הפנטגון בקשה חריגה במיוחד: להתחיל בגיבוש תוכנית לתקיפה צבאית באיראן.

לפי הדיווח ב'וול סטריט ז'ורנל', בעקבות ירי שביצעו מיליציות איראניות לעבר שגרירות ארה"ב בעיראק, ביקש בולטון ממשרד ההגנה לגבש תוכנית להנחתת מכה צבאית על הרפובליקה האסלאמית.

כזכור, בתחילת חודש ספטמבר נחתו בשטח הסמוך למבנה שגרירות ארה"ב בבגדד הבירה, מספר פצצות מרגמה. הן לא גרמו לנזק, אך העובדה כי היתה זו המתקפה הראשונה בשנים האחרונות במיקום רגיש זה, הדליקה את הנורות האדומות בפנטגון, בפרט שכאמור מיליציות המקורבות לאיראן נטלו עליה אחריות.‎

בעקבות כך, צוותו של הנשיא טראמפ בראשות היועץ הבכיר ג'ון בולטון, ביקשו לספק לבית הלבן מספר אופציות צבאיות - בהן תנחית ארה"ב מכה צבאית על איראן - כשחלק מהאופציות היו לתגובה צבאית בשטח עיראק ובסוריה.

לדברי גורמים רשמיים בממשל האמריקני, המצוטטים ב'וול סטריט ז'ורנל', בקשה זו של בולטון יצרה חשש כבד וזעזוע בקרב אנשי הפנטגון ומחלקת המדינה (משרד החוץ האמריקני).

היועץ הבכיר עם נתניהו (צילום: איתי בית-און, לע"מ)

גורם בכיר לשעבר בממשל תיאר: "אנשים היו בשוק, זה הטריד רבים. מדהים היה לראות עד כמה אנשי צוות הנשיא היו יהירים בכל הנוגע לתקיפה צבאית של איראן".

גורם רשמי בממשל הוסיף, כי הפנטגון מצדו נענה לבקשה, והציג מספר אופציות להפצצת איראן. לא ברור בדיווח זה האם נשיא ארה"ב בכבודו ובעצמו ידע על הבקשה לתוכניות תקיפה אלו.

מצוות הביטחון הלאומי בבית הלבן נמסר בתגובה לדיווח: "עלינו לספק מספר אופציות תגובה לאיומים מהן יוכל הנשיא לבחור. הממשל בוחן מספר רב של תגובות בניסיון לשמור על ביטחונם של עובדי הממשל ועל האינטרסים של ארצות הברית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר