יידויי ביצים ושאגות

ענישה קולקטיבית? כך נראית פשיטה סוערת במאה שערים

פקחים מרשות המסים, בתגבור של המשטרה, ערכו פשיטה גדולה על חנויות במאה שערים, וסרקו את ספרי החשבונות • בשכונה בטוחים שזהו צעד ענישה על ההפגנות הרבות (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כוחות משטרה רבים נערכו היום (שני) מחוץ לשכונת מאה שערים, והמתינו לאות מוסכם. כשזה הגיע, הם חדרו באחת לרחובות הצרים ופשטו על החנויות והעסקים הרבים בשוק המקומי ובסמוך לו.

בתוך שניות החלו להישמע מכל עבר שאגות וצווחות, הקוראות לתושבים להתאסף ולמנוע את חדירת נציגי 'המדינה הציונית' לשכונה הרגישה, וחפצים שונים וביצים יודו אל "הגורמים העוינים", אך ללא הועיל.

אלא שאנשי המשטרה לא היו לבדם: הם רק הצטרפו לכעשרה צוותים של פקחי רשות המסים, שבאו למקום כדי לבדוק מקרוב את ספרי החשבונות של בעלי העסקים, כדי לבלוש אחר נקודות תורפה, של אי-דיווח כחוק על ההכנסות.

בחלק מהחנויות, כך נודע ל'כיכר השבת', כבר ביקרו לאחרונה נציגי רשות המסים: "הם באו להציק לנו", טוענים תושבים במאה שערים - "ולא לחינם; הכל במטרה לשבור אותנו".

כזכור, ב'כיכר השבת' דווח, כי בישיבה פנימית של קודקודי תחנת לב הבירה בירושלים, ש'מאה שערים' בתחום אחריותה, הוחלט לפני כחצי שנה על שינוי גישה: "ללכת על הראש" של כלל התושבים החרדים באזור, גם אלו הנורמטיביים.

הרקע לכך היה אז התגברות ההפגנות וחסימות הכבישים, מצד צעירים תושבי השכונה, בשל שלל סיבות שעולות בראשם, גם ללא גיבוי רבני מסודר.

מאז החלטה משטרתית זו, כבר נערכה לפחות פעם אחת פשיטה שנועדה להרתיע את התושבים - כדי שאלו יפעלו בעצמם להרגיע את האווירה ההולכת והופכת לנפיצה.

מאחר ולאחרונה החלו שוב להתגבר הפרות הסדר של קומץ הקיצונים, בגין "גזירות" שונות - מגיוס בנות ועד ניתוחי מתים - הוחלט לבצע עוד פשיטה, תוך שימוש בפקחי רשות המסים.

חשיפת ההחלטה המשטרתית

"זה לא יעזור להם", אומרים כעת במאה שערים לכיכר השבת: "אף אחד מאיתנו לא נרתע מההצקות המרגיזות, וגם בעלי העסקים שסובלים מהן מבינים שהם רק הקורבנות - ולא היעד האמיתי".

מרשות המסים נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מדובר בטענות משוללות כל יסוד. מבצע הביקורת שנערך היום בירושלים כלל בין היתר גם עסקים במאה שערים אך גם עסקים בכל רחבי העיר. המבצע נערך ביוזמת רשות המסים כחלק מתוכנית העבודה של מבצעי הביקורת. לצערנו, כפי שניתן היה לראות היום, לא ניתן להגיע לבצע ביקורות באזור מאה שערים ללא ליווי משטרתי". מהמשטרה נמסר: "לא היו דברים מעולם".

בהכנת הידיעה השתתף חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר