'טיל בין-יבשתי'

נתניהו חשף: שיגור הלווין בידי איראן - אינו תמים

בנאומו היום בטקס חילופי הרמטכ"ל, טען ראש הממשלה בנימין נתניהו כי שיגור הלווין האיראני 'פיאם' והשיגור המתוכנן של הלווין 'דוסטי', הינם שלב ראשון בניסוי טיל בין-יבשתי - "בניגוד להסכמים" (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נאומו של נתניהו (צילום: מתוך החשבון של רוה"מ ביוטיוב)

"איראן משקרת עכשיו כשהיא כביכול משגרת לוויין תמים לחלל, אבל בעצם היא מנסה את השלב הראשון של טיל בין-יבשתי בניגוד לכל ההסכמים", כך חשף היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו.

דבריו של נתניהו מתייחסים ללוויין 'פיאם' (מסר, בפרסית), שהבוקר דווח כי שיגורו נכשל, וללוויין השני, 'דוסטי' (ידידות), שממתין לשיגורו.

לפי הדיווחים באיראן, הלווין ששוגר צויד בארבע מצלמות שנועדו לשמש בתחומי החקלאות, הייעור ובתחומים אזרחיים נוספים, הוא שקל כ-100 ק"ג ושוגר באמצעות הטיל האיראני 'סימורג' למסלול בגובה של 500 ק"מ סביב כדור הארץ.

נשיא איראן חסן רוחאני, שהצהיר לפני כמה ימים על שיגור שני הלוויינים לחלל, הציג אותם כאזרחיים, אך לפי נתניהו הם כאמור כסות לשלב ראשון בניסוי טיל בין יבשתי, שאסור על פי כל ההסכמים הבינלאומיים.

שיגור לווין לחלל (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

בנאומו בטקס הענקת דרגת רב-אלוף לרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי, הוסיף ראש הממשלה ושר הביטחון וקרא לאיראן לצאת מהר מסוריה: "שמעתי אתמול את דובר משרד החוץ האיראני אומר 'לאיראן אין שום נוכחות צבאית בסוריה, אנחנו רק מייעצים'. אז אני מייעץ להם לצאת משם מהר, כי אנחנו נמשיך במדיניות התקיפה שלנו כפי שהבטחנו וכפי שאנחנו עושים ללא מורא וללא הפסקה".

"בארבע השנים הללו", סיכם נתניהו את קדנציית גדי איזנקוט כרמטכ"ל, "התמודדנו יחד עם אתגרים גדולים. הזירות משתנות בעזה, בסוריה, בלבנון ובמקומות אחרים, אבל מולנו עומד גורם אחד מרכזי - איראן ושלוחות הטרור שלה. פעלנו באחריות ובשיקול דעת לסכל את ההתעצמות של מבקשי נפשינו. עשינו זאת באמצעות בלימת הסכם הגרעין עם איראן וחידוש הסנקציות עליה".

לדבריו, "היינו צריכים לנקב את השקרים של איראן, היא משקרת כל הזמן. היא שיקרה ביחס להסכם הגרעין וחשפנו זאת עם הוצאת ארכיון הגרעין הסודי מטהרן. עשינו זאת גם על ידי שיבוש ההצטיידות של חיזבאללה בנשק מדויק, השמדת המנהרות של חיבאללה בצפון וחמאס בדרום, ומעל לכל מניעת ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה".

"כל פעולות בניין הכוח שלנו בשנים האחרונות מכוונות לחיזוק המוכנות של צה"ל להשגת מטרה אחת - ניצחון במלחמה. וככל שאנחנו חזקים יותר, ככה אנחנו מגדילים גם את הסיכויים לשלום. בזכות יכולותינו המודיעיניות, המבצעיות והטכנולוגיות, קשרינו עם העולם הערבי מתהדקים כפי שלא היה מעולם. מדינות מוסלמיות מובילות מתקרבות אלינו. הן מבינות שאנחנו משמשים לא אויב להן, אלא משענת חיונית עבורן. בהעצמת הצבא שלנו, בהעצמת הכלכלה שלנו, בהעצמת הדיפלומטיה שלנו הפכנו את ישראל לכוח עולמי עולה.

נתניהו בטקס, היום (צילום: מתוך הטוויטר של דובר צה"ל)

באשר לרמטכ"ל הנכנס, אביב כוכבי, סיפר נתניהו: "ישבנו יחד, דיברנו, שוחחנו שיח קולח על העבר ועל ההווה, אבל בעיקר על העתיד, על העשור הקרוב. המטרה ברורה: להבטיח את העליונות שלנו על אויבינו ולהגדיל את הפער האיכותי בינינו לבינם. קודם כל נפעל לחזק עוד יותר את כושר התקיפה שלנו. נבטיח אגרוף תקיפה מוחץ נגד אויבים קרובים ורחוקים כאחד".

"אביב, יחד נזניק את צה"ל לשיאים חדשים של תחכום, של טכנולוגיה, של חדשנות. זה לא יומרני לקבוע שבכוונתנו, ולפי אמונתי גם ביכולתנו, להקדים את כל העולם, כי המעז מנצח. היצירתיות שלך, היכולת שלך לחשוב מחוץ לקופסה הוכחה באימוץ שיטות פעולה שהוציאו את אויבנו משיווי משקלם. אתן דוגמא אחת: במבצע 'חומת מגן' פיתחת שיטה לפלס דרך עם לוחמיך מבית לבית דרך הקירות, וכך השתלטתם על מוקדי טרור ביהודה ובשומרון".

ראש הממשלה ושר הביטחון סיים את נאומו ואמר: "אם נהיה נכונים להגן על מדינתנו בכל מאודינו, ייתכן שלא נידרש למערכה כוללת. ואם נידרש לכך, צה"ל יעמוד באתגר, אזרחי ישראל יעמדו באתגר מלוכדים בשעת מבחן, ויחד נבטיח את נצח ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר