כמעט תאונה

צוות הטנק נרדם; התדרדר וחצה כביש סואן

בזרוע היבשה של צה"ל חוקרים אירוע בטיחות חמור במהלכו במהלך אימון נרדם צוות טנק מרכבה והטנק התדרדר כ-600 מטר ללא שליטה וחצה את כביש 40 העמוס (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טנק מרכבה 4, ארכיון (צילום: עופר צידון, פלאש 90)

תאונת אימונים בצה"ל כמעט הסתיימה באסון כבד: בצה"ל חוקרים תאונת אימונים שאירעה במהלך אימון שהתקיים אתמול (שני), צוות אחד הטנקים נרדם והטנק נסע ללא שליטה כ-600 מטרים. במהלך הנסיעה הטנק הכבד חצה גם את כביש 40 שהיה סמוך לאזור האימון. לא היו נפגעים באירוע.

התקרית החמורה התרחשה, על פי הדיווח ב-ynet, כשמפקד המחלקה עזב את הטנק וביקש מהצוות להמתין במקום כמה דקות, כשהבלם המיוחד שאמור למנוע תנועה מהטנק הופעל, כשהמפקד חזר למקום הוא הופתע לגלות שהטנק מסוג מרכבה סימן 4 נעלם.

לאחר מספר דקות זיהה המפקד את הטנק, מרחק 600 מטר מהמקום בו הותיר אותו. מבדיקה ראשונית עולה שהצוות שנשאר בטנק נרדם כולו, והטנק התדרדר כ-600 מטר ללא שליטה. במהלך התדרדרות הטנק הכבד חצה אף את כביש 40 העמוס דבר שיכל לגרום לתאונה קשה במיוחד.

דובר צה"ל מסר בתגובה לאירוע: "במהלך אימון שהתקיים במסגרת קורס מפקדי טנקים בדרום הארץ, התדרדר טנק למרחק של מאות מטרים בודדים תוך שחצה כביש. באירוע לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. מדובר באירוע בטיחותי חריג שיתוחקר ויופקו ממנו לקחים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר