פרסום ראשון

לקראת ההסכם עם אגודת ישראל: דגל התורה בחרה מחליף לסורוצקין

ערב החתימה הצפויה מחר על הסכם לריצה משותפת בבחירות הקרובות בין דגל התורה לאגודת ישראל, ל'כיכר' נודע כי מסתמן שינוי בהרכב הנציגות של הסיעה הליטאית (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אליעזר סורוצקין (צילום ארכיון: שוקי לרר)

פרסום ראשון: לקראת החתימה המסתמנת מחר (רביעי) בין דגל התורה לאגודת ישראל, על ריצה משותפת בבחירות הקרובות, ב'דגל' נערכים להכריז על סדר הרשימה של נציגיה לכנסת, כשהשינויים הם לא רבים.

על פי המידע שהגיע ל'כיכר השבת', שלושת חברי הכנסת של המפלגה, משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, ימשיכו לכהן גם בכנסת הבאה, אך באם לא יהיה שינוי, את המקום הרביעי צפוי לתפוס יצחק פינדרוס, ולא אליעזר סורוצקין כפי שהיה בכנסת האחרונה, זאת בשל עיסוקיו הרבים כמנכ"ל 'החינוך העצמאי' ו'לב לאחים'.

מחר כאמור צפויים לשבת נציגי דגל התורה ואגודת ישראל, כדי לחתום על ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-21, כאשר ההסכם בין המפלגות הוא חלוקה של חמישים-חמישים ברשימה. את המקום הראשון ברשימה צפוי לתפוס כבעבר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

פינדרוס. ייכנס לכנסת מהמקום ה-7? (צילום: כיכר השבת)

ל'כיכר השבת' נודע, כי את המקום השביעי יחלקו נציגי 'דגל' ו'אגודה' ברוטציה, כשבחלק הראשון של הכהונה תזכה אגודת ישראל, אך נציג מטעמה שיומנה לתפקיד מיניסטריאלי יתחייב להתפטר לטובת נציג 'דגל' במסגרת 'החוק הנורבגי'.

גורם בכיר בסיעה הליטאית מסייג ואומר ל'כיכר השבת', כי עד החתימה הכל עלול להשתנות, אך כפי שנראה כעת, הצדדים אכן שואפים להגיע להסכמה סופית כבר מחר.

במקביל יתכנסו כצפוי חברי 'ועדת השמונה' של אגודת ישראל בכנסת, לצד חברי דגל התורה שיתכנסו אף הם, זאת כדי לגבש את העמדות הסופיות לפני החתימה - ולאשר את פרטי ההסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר